Hej
Jag har en Honda CB1300 -05:a som lät så där så jag bytte originalljuddämparen till en Hurric utan cat. Nu blir jag lite orolig och lite fundersam när jag läser om Dynojet POWER COMMANDER, i reklamen påstås det att:
Ifall du inte justerar om bränsleblandningen i samband med byte av avgas-system (och eventuellt annat luftfilter) går din motor alldeles för magert. Den är inställd från fabrik för att klara EU-reglerna gällande avgasutsläpp och ljudnivå. Denna in ställning blir för mager ifall du ej kompenserar bränsleblandning och hojen kommer gå allmänt dåligt på de flesta varvtal och risk för motorskador. Detta gör du enkelt och säkert med en en POWER COMMANDER.
Nu går ju min hoj skit BRA så på den punkten är det inga problem, men kan det bli motorskador? Skall jag för att vara på den säkra sidan byta tillbaka till originalröret till jag får råd att köpa ett dynojet kit och tona hojen?
Tack Micke
Jag har en Honda CB1300 -05:a som lät så där så jag bytte originalljuddämparen till en Hurric utan cat. Nu blir jag lite orolig och lite fundersam när jag läser om Dynojet POWER COMMANDER, i reklamen påstås det att:
Ifall du inte justerar om bränsleblandningen i samband med byte av avgas-system (och eventuellt annat luftfilter) går din motor alldeles för magert. Den är inställd från fabrik för att klara EU-reglerna gällande avgasutsläpp och ljudnivå. Denna in ställning blir för mager ifall du ej kompenserar bränsleblandning och hojen kommer gå allmänt dåligt på de flesta varvtal och risk för motorskador. Detta gör du enkelt och säkert med en en POWER COMMANDER.
Nu går ju min hoj skit BRA så på den punkten är det inga problem, men kan det bli motorskador? Skall jag för att vara på den säkra sidan byta tillbaka till originalröret till jag får råd att köpa ett dynojet kit och tona hojen?
Tack Micke