Kamkedjesträckare till X11

sannybo

Member
Är det någon som har tips på var man kan köpa en kamkedjesträckare till en Honda X11?
Har kollat med dom lokala mc-handlarna och dom vill ha ca: 1000 Kr för en.
Det tycker jag är lite häftigt för en stålbit med en fjäder på :(
Är det någon som vet var man kan köpa en sådan för lite mer rimliga kostnader? I Sverige eller utomlands via internet.

BirdTown

New member
Det verkar lite dyrt. Jag köpte en hos min lokala Hondahandlare i somras och gav, kommer inte i håg exakt nu men någonstans runt 550 spänn för den. Förvisso då till Blackbirden, men det torde ju inte skilja något mellan dem. På Blackbirden märker man att den börjar bli dålig när man kan förnimma en liten vibration mellan 3000 och 4000 varv. Sedan när den väl är bytt märker man genast även en förändring i ljudet från motorn.
Kamkedjesträckaren är ett kärt diskussionsämne på de olika Blackbird-forumen, där det i bland hävdas att man ska försöka få tag i en "CCT" till just en X-11 istället då de påstås vara bättre.
Detta är dock tveksamt, då motorerna i grunden är desamma, förutom trimningsgraden och växellådan.
Jag skulle inte ge rådet att försöka chansa med någon beggad eller "no name" (om det överhuvudtaget existerar), däremot ringa runt lite och kolla priserna. Själva bytet gör du sedan lätt själv.