Kört omkull

Kristian

New member
Hej,
Jag körde omkull med hojen för ett par timmar sen. Den högra sidokåpan repades rätt ordentligt och toppkåpan repades också lite. Repan på toppkåpan kan jag leva med, men sidokåpan måste man lacka om. Orginal dekalerna på sidokåpan är slitna och jag måste köpa nya, kan dock inte hitta några på internet.

Jag är jätte tacksam för alla tips och idéer ni kan ge mig.

Hojen är en (Svart/gul) Suzuki gs500f 2005

Mvh

Kristian
 

GuzziKungen

New member
Hej,
Jag körde omkull med hojen för ett par timmar sen. Den högra sidokåpan repades rätt ordentligt och toppkåpan repades också lite. Repan på toppkåpan kan jag leva med, men sidokåpan måste man lacka om. Orginal dekalerna på sidokåpan är slitna och jag måste köpa nya, kan dock inte hitta några på internet.

Jag är jätte tacksam för alla tips och idéer ni kan ge mig.

Hojen är en (Svart/gul) Suzuki gs500f 2005

Mvh

Kristian

Prata med din Zuzukihandlare ,handlarna brukar kunna skaffa fram dekaler.
Hoppas att det gick bra med dig :confused:
Ha dé
 

JHkillen

New member
jasså fler som kört omkull.....min sidokåpa sprack oxå;(

Har du kört omkull med Hayabusan som du har som bild?
Ojojoj men verkar som tur är gått bra med dig.

Hoppas ni båda får tag i justa reservdelar till bra pris.

Bara att hoppa upp på hästen igen.
 

zuzzuki

New member
JHKILLEN....nej de är inte min Busa..;( tur de da....har ju bara börjat att lära mig köra......EN GÅNG.;/ på min yamaha fzr 600......men ska köra mer i helgen då på asfalt va nog inte såå bra på grus......

åh jag skrapa o klämde benet..men men som sagt bara på`t igen då..;/
 

JHkillen

New member
JHKILLEN....nej de är inte min Busa..;( tur de da....har ju bara börjat att lära mig köra......EN GÅNG.;/ på min yamaha fzr 600......men ska köra mer i helgen då på asfalt va nog inte såå bra på grus......

åh jag skrapa o klämde benet..men men som sagt bara på`t igen då..;/

Jaha du va ute på grus o sladdade ;-) Kan vara lurigt om man inte är van. Jag blir impad av grusåkarna som kan dra på värsta lååångsladdarna. Min Sprint är hemsk på grusväg, inte riktigt gjord för det underlaget plus att man aldrig kör på grus direkt. Har gått och kikat på en 2010 "Busa" ett tag nu, otroligt tjusig hoj men kanske inte så packvänlig om man vill dra i väg någon vecka. Men lockande som synden.....
Kanske nästa år hmmmmm....

Synade också marken när jag började köra, knät mellan tanken och kullerstenarna.
Så lärde jag mig att nypa med handbromsen och nattfrost inte är en bra kombo ;-)
Påt igen bara, grussladdarna väntar....
 

zuzzuki

New member
ja vette fan hur det här ska gå.......ingen vidare första upplevelse..eller kanske lika bra så vet man hur det känns?...;) ska kolla om de går att sänka den lite iallafall......
 

SGM

Moderator
Knixkörningarna är en bra start på hojåkandet, och avrostningskurserna. :) Man får övningsköra med om man inte har kortet, bara handledaren är med samtidigt.
 

zuzzuki

New member
Knixkörningarna är en bra start på hojåkandet, och avrostningskurserna. :) Man får övningsköra med om man inte har kortet, bara handledaren är med samtidigt.

ja jag fick höra det..stannade till på knix i rörberg på hemväg med hojen....de sa att man fick det ...bara man kan köra först...;) så det ser jag fram emot...;)
 

Bighoj

New member
ja jag fick höra det..stannade till på knix i rörberg på hemväg med hojen....de sa att man fick det ...bara man kan köra först...;) så det ser jag fram emot...;)
Kull att du är på gång,och bra att du inte blev skadad.Finns där inte grejer så man kan sänka hojen utan att det blir alltför dyrt ? Vet en som trilla med sin virago när hon stod stilla och hon blev rädd och har lagt tankarna på mc kort på hyllan för gått.Du verkar ha bättre virke och inte ge dig så lätt.
 

DearHunter

New member
Ajjj... inge kul med vurpor. Tur att det gick bra.

Om det hela inte är alltför svårt att laga själv så hör med försäkringsbolaget.
Lite spackel slipning och din konstnärliga ådra så är det klart.
Jag lagade min hoj och fick ut materialkostnaden på försäkringen.

Risken är annars att de löser in hojen om det blir för dyrt.

Lycka till med träningen.
 

Kristian

New member
Ajjj... inge kul med vurpor. Tur att det gick bra.

Om det hela inte är alltför svårt att laga själv så hör med försäkringsbolaget.
Lite spackel slipning och din konstnärliga ådra så är det klart.
Jag lagade min hoj och fick ut materialkostnaden på försäkringen.

Risken är annars att de löser in hojen om det blir för dyrt.

Lycka till med träningen.

Har redan pratat med försäkringsbolaget, eftersom jag är så ung (19år) så ligger självrisken på 10.000kr. Skadorna är inte ens i närheten av den summan. Om jag har tur så kanske det går och hitta en begagnad sidokåpa får någon tusenlapp. :(
 
Top