Körkort A

terje84

New member
Hei!

Jeg er en norsk kille som bor i Sthlm som nå er igang med mc-körkortet. Jag tar mina lektioner och jag lär mig at handtere dessa underbara maskiner. Min fråga til er (gärna nagon som precis har tagit körprovet) om det tar lang tid från man bookar prov til man får ta körprovet? Mitt mål er at kunna åka hoj hem til Oslo när semesteren börjar, hvilket er 7juni.... Mitt teoriprov ska jag göra nu på torsdag 7maj. Ni kanske inte vet svaret på min fråga, men värdt at forsöka :)

Kör trygt!
 

godisbiten

New member
Känns som det mesta kommer vara uppbokat. Har du tur så kanske det finns någon plats ledig. Om inte, så kan du ställa dig i sista minuten-kön(?) om det finns något sån ;P
 

Smartswede

New member
Jag tror att:

Det kan finnas chans att få någon annans avbokning om du ligger på lite.

Går du via någon trafikskola? De har vissa möjligheter att vaska fram uppkörningstider. Om inte annat bra att ha kört några lektioner där (kan iofs vara svårt få tider just nu iom riktig högsäsong precis nu) för att få rätt på en del detaljer inför uppkörning.

Lycka till! :cool:
 

terje84

New member
Jag tror att:

Det kan finnas chans att få någon annans avbokning om du ligger på lite.

Går du via någon trafikskola? De har vissa möjligheter att vaska fram uppkörningstider. Om inte annat bra att ha kört några lektioner där (kan iofs vara svårt få tider just nu iom riktig högsäsong precis nu) för att få rätt på en del detaljer inför uppkörning.

Lycka till! :cool:

Det gjør jeg, jeg kjører med slussens trafikskola. jeg får fråga min lärare i morron :)
 
Top