Körde ner i storsjön

P-O Noren

New member
Klart man blir lite frågande hur detta gick till, men det gick ju bra iallafall...
:eek:

http://op.se/ostersund/1.1132554

3687350207.jpg

foto: Lars Dahlin Mc-träffen i Badhusparken slutade i blotta förskräckelsen för en motorcyklist. Färden slutade i Storsjön.

578726732.jpg

foto: Lars Dahlin Motorcykeln föll en och en halv meter ner i vattnet och hamnade på en avsats.

texten ur artikeln:
Fotograf: Foto: Lars Dahlin Det pågår en Mc-träff med mer old school-stuk på fordonen nu i eftermiddag på parkeringsplatsen vid Thomée. En motorcyklist skulle köra iväg en bit och tvingades väja för några stenstolpar. Då gick något snett.

– En förare tappade kontrollen över cykeln och for rätt ut i Storsjön, säger Lars Dahlin.
Han berättar att många åskådare blev som paralyserade, men att det ändå snabbt gick att få upp motorcyklisten, cykeln fick stå kvar i Storsjön.
– Det var en och en halv meter ner till vattenytan. Motorcyklisten satt och pustade ut ett bra tag efteråt, säger Lars Dahlin.
Föraren ska inte ha skadats i fallet.

janric

New member
Albatross

Han gjorde väl en klassisk albatrossstart som brukligt hos förare av den hojkategorin? Ibland misslyckas även riktiga albatrosser i starten.:D

dalis

New member
Noterbart 1:
Vattnet är så klart att man fått "blurra" nummerplåten.
Noterbart 2:
Han glömde stänga av tändningen, baklyset lyser. :D

dalis

New member
Jaja nu skall vi inte hoppa på kvinnorna....citat: "En motorcyklist skulle köra iväg en bit och tvingades väja för några stenstolpar." hon tvingades ju faktiskt väja för några frammhoppande stenstolpar, dom kan vara väldigt oberäknerliga sådana där stenstolpar. det är väl som rådjur i skymningen ungefär...så ingen skugga över kvinliga förare. :D

Last edited:

Ann

New member
Jaja nu skall vi inte hoppa på kvinnorna....citat: "En motorcyklist skulle köra iväg en bit och tvingades väja för några stenstolpar." hon tvingades ju faktiskt väja för några frammhoppande stenstolpar, dom kan vara väldigt oberäknerliga sådana där stenstolpar. det är väl som rådjur i skymningen ungefär...så ingen skugga över kvinliga förare. :D

:D:D:D Hur det kan bli :D:D:D Springande stenstolpar är inte kul. Jag har råkat ut för ett dike som helt plötsligt slängde ut sej framför hojen, dock inget vatten i... ingen såg när det hände men gropen förevigades och det får man ju äta upp!!

Som tur är har jag under min korta tid som mc-förare upptäckt att det finns kärringar av båda könen :D:D

knivsta_jimmy

New member
:D:D:D Hur det kan bli :D:D:D Springande stenstolpar är inte kul. Jag har råkat ut för ett dike som helt plötsligt slängde ut sej framför hojen, dock inget vatten i... ingen såg när det hände men gropen förevigades och det får man ju äta upp!!

Som tur är har jag under min korta tid som mc-förare upptäckt att det finns kärringar av båda könen :D:D

Jag såg inte men hörde....:D

jan-olovj

Active member
Det hela är igentligen ganska dråpligt men samtigt synd om den det hände, en miss gör vi alla någon gång så vara taskiga är rätt onödigt. Fy tusan för alla gliringar åren framöver. Hoppas bara att hojen inte tog för mycket skada utan att den kommer igång så inte sommaren förstörs.

Maria Nordqvist

Super Moderator
Oavsett om det var en hon eller han lider jag med personen. Detta skulle knäcka självkänslan hos vem som helst. Bjud in den blöta knutten till en BKK, gratis är ett tips från mig!
Glad midsommar!

Pärallan

Member
Tack för tipset Maria. Synd att hon/han inte var med i lördags men det kommer fler tillfällen.
Kan också tala om att hojen är bärgad och det var inget fel på den.

P-O Noren

New member
Det brukar väl bara vara noga med att man tar ner allt och får ut allt vatten. Sjövatten i jämtland är ju snarast att jämföra med eviane mineralvatten
;)

Men det är klart att man gjort sina pinsamma missar på hoj, men inte riktigt någon i denna division. Tur att det gick bra.
:eek:

Iszoloscope

New member
En mer osannolik mc olycka inträffade på Bohuskusten (Bokenäset) för en herrans massa år sedan. En älg ramlade ner från ett högt krön och landade rätt på en motorcyklist. Han blev helt enkelt mosad.

swischmc

New member
Tack för tipset Maria. Synd att hon/han inte var med i lördags men det kommer fler tillfällen.
Kan också tala om att hojen är bärgad och det var inget fel på den.

Imponerande att hojen klarade undervattensfärden utan att elsystemet gick åt pipan! Det är bara att gratulera personen till ett bra hoj-val. Och skicka stackarn på en b&k-kurs... Och innan dess skicka en stor portion självförtroende. :p Skönt att höra att allt gick bra. Alla gör vi misstag, men alla gör dem inte framför kameran. ;)

puttepj

New member
Jag vet att det är helt off topics, men kan inte låta bli ändå.
Jag garvade mig harmynt när en kvinna vid en korvkiosk missade att lägga i växel/handbroms och på några meters avstånd såg bilen forcera ett staket och landade mitt i en villatomt.

Det här är åtskilliga år sedan och jag garvade och raljerade frisk över det i ungefär ett år, tills jag såg min egen bil rulla genom samma staket och hamna på samma villatomt.

Roligast har dock mina kamrater som aldrig i levande livet kommer att glömma det.

Nog är det lätt att göra bort sig i bland och omständigheterna är svåra att ta del av i en tidningsnotis.

/putte