Köra/köpa mc i Kalifornien

Lasseman78

New member
Hej!

Jag tänkte åka till Kalifornien och där köpa en begagnad mc för att sedan skeppa hem den till Sverige igen efter att ha kuskat runt en månad eller två. Tänkte passa på nu när många sitter i klistret med bolån och höga bensinpriser och dollarn är låg. Undrar om någon har erfarenheter av att köpa/försäkra och skeppa hem en hoj från staterna. Är det några fallgropar på vägen som man bör vara varse om eller är det är det bara köpeskilling, försäkring och frakt som man bör ha koll på? Skulle gärna vilja veta om någon känner till bra hemsidor, typ blocket och motorbörsen.

Vore grymt tacksam för tips!!!
 

Lasseman78

New member
Tack för tipsen!

Tack för svaret! Jag har nu varit i Kalifornien ett tag och köpt en HD V-rod som jag ska skeppa hem efter helgen. Du verkar ju vara en riktig guru när det gäller motorcyklar och bestämmelser :) Det som verkar vara den största stötestenen för oss är nu byte/konvertering av hastighetsmätare. HD verkstäderna ska ha 8000 för hastighetsmätaren och lika mycket till för arbete. Det vore en stor tugga i ett väldigt surt äpple. Vet du om det är möjligt att bara byta tavla eller något annat för att undvika betala 16 000 spänn?

/ Lars
 

Maria Nordqvist

Super Moderator
Inte en susning. Kolla e-bay, mc-skrotar eller fråga på HSCs forum, www.hdcs.se
Till alla på forumet: ha en skön sommar. min semester börjar idag. Kommer inte att kunna besvara frågor under 4 veckor.
 

Ginnies

New member
Tack för svaret! Jag har nu varit i Kalifornien ett tag och köpt en HD V-rod som jag ska skeppa hem efter helgen. Du verkar ju vara en riktig guru när det gäller motorcyklar och bestämmelser :) Det som verkar vara den största stötestenen för oss är nu byte/konvertering av hastighetsmätare. HD verkstäderna ska ha 8000 för hastighetsmätaren och lika mycket till för arbete. Det vore en stor tugga i ett väldigt surt äpple. Vet du om det är möjligt att bara byta tavla eller något annat för att undvika betala 16 000 spänn?

/ Lars

Hej Lars!

Som ett litet tips kan du montera en digital hastighetsmätare. Typ cykledator eller av enduro/offroad stuket. Så länge den har upplyst display så är det OK. Flera vänner till mig har reg. besiktat med denna typ av lösning. Det blir ju förstås inte så snyggt på din hoj, men det går ju att plocka bort den efteråt....

Annars är det nog som Maria säger. På E-bay lär det finnas en orginal.

Lycka till!


/Ginnies
 

Lasseman78

New member
Schysst! Tack för tipset!

Hej Lars!

Som ett litet tips kan du montera en digital hastighetsmätare. Typ cykledator eller av enduro/offroad stuket. Så länge den har upplyst display så är det OK. Flera vänner till mig har reg. besiktat med denna typ av lösning. Det blir ju förstås inte så snyggt på din hoj, men det går ju att plocka bort den efteråt....

Annars är det nog som Maria säger. På E-bay lär det finnas en orginal.

Lycka till!


/Ginnies
 
Top