:tummenupp Expert är jag inte men visst kan du få ett förslag. Varför inte sikta på Gråbo - Sollebrunn - Nossebro - Vara. Kafé Nordpolen rekommenderas.
TMax: håller med. Trevligare väg. Lite tjôtigt runt Björboholm med mycket 50-sträckor... Alternativt kan du köra transport ett par mil på E45 till Alafors, och sedan svänga österut mot Alingsås och sedan ut på 190:an igen. Väldigt trevlig delsträcka!
Efter Sollebrunn/Stora Mellby är några riktigt fina sträckor, med mjuka fina kurvor. Som gjorda för djupa nedlägg. Rent godis!
(Hmm? Du ska ju komma framåt också ... ?) Jo! Ut en bit på E20 till Jung. Sen mot Saleby - Vinninga - Hangelösa - Broby - Husaby.
TMax: Intressant, Ove. Skall jag testa vid tillfälle!
Där finns tre vägval, två är fina grusvägar. Den tredje går upp förbi Österplana kyrka. -> Gössäter - Forshem - Lugnås.
TMax: Har jag kört. Fin hojväg.
Rekommenderar E3-baren i Lugnås som har bästa kebabpizzan. (Ny regim sen ett par år. Riktigt sunkigt tidigare men nu är det riktigt bra trots en lite tråkig utsida.) Ett par mil E20 igen, sen några mil på 26;an förbi Gullspång till Gränsen.
TMax: Ove, hur är lokalvägen mot Mariestad, längre upp mot Vänern? (Heter den Radbyvägen?) Och vidare efter Mariestad Strandvägen, Bergavägen mot Hasslerör och 26:an - hur är den? Körvärd?
Där kör du via Rudskoga till Åtorp. Där bakom affären ligger Kaffebönan, alltid lika trevligt att komma dit.
Sen blir det Svartå - Mullhyttan - Kvissberga, sväng höger före kyrkan till Edsberg. Där har man en kyrka till höger (tror jag). Sväng Vänster några hundra meter sen höger mot Riseberga kloster. Höger igen mot Kumla där man tar E20 på tvären, (den vägen är bäst på det viset) fortsätter mot Kvarntorp - Sköllersta till Läppa. Sen vart det bara Eskilstuna - Kvicksund och i MÅÅÅL.
TMax: här vet jag inget!
Det var bara en väg, finns väl några hundra varianter till men det får någon annan bidra med. Trevlig resa!