Har du bestämt dig så...
När det gäller Dragstar 1100 finns inga barnsjukdomar eller fel, om man skall tro på mc-pressens undersökningar och begagnatguider. Det enda glidare får kritik för är att de är tunga och att de kunde ha bättre bromsar - och det gäller dem alla i stort sett. Man vänjer sig
Annars tycker faktiskt jag att du skall titta på Kawasakis Vulcan-glidare. Kuligare än Yamahas och Hondas om du frågar mig, mer prisvärda, lite råare - och fler att välja på, från 800 - 2000 cc i olika utföranden. Dragstaren är en fantastisk kvalitetshoj och har varit Sveriges mest sålda glidare - men ack så trött när man vant sig. Kolla Kawa är mitt tips. Du kan gå in på
www.vulcanriders-sweden.org och klicka fram en sida så ser du alla modeller som finns och funnits i Sverige. Den föreningen är jag med i - så det är ju lite partsinlaga, har själv en VN1500CT ´99.
På bilden här har du en VN800 Classic. Den är både smidigare, vassare och billigare än Dragstar. Näst steg är VN900, sedan VN 1500/1600 i flera olika utföranden. Jaja - kolla själv...
Oavsett: Lycka till med ditt val, som säkert kommer att ge dig många glada härliga hojtimmar, oavsett vad du väljer. Bry dig inte om löjliga kommentarer! Jag kör själv glidare och skulle inte vilja ha något annat, trots att jag haft många olika sorters cyklar tidigare.
Ta det vackert och Ride Safe, så går det bra!