Köpa MC nu eller vänta till våren

Izelmont

New member
Jag är "en yngre gubbe" som bestämt mig för att ta MC-kort. Skall övningsköra första gången nästa vecka och har kommit igång med teorin. Kortet kommer jag tidigast att ta i vår. (så tidigt som möjligt)
Jag undrar nu om det är vettigt att köpa MC nu eller skall jag vänta till våren. Har i princip redan bestämt mig för en HD Softail Heritage. I år finns ju några jubileums-modeller men det missar jag ju om jag väntar tills våren.
Vad tycker ni. Köpa nu och gå och suktas hela vintern eller vänta till tidig vår?

Bänkad o Klar

New member
Jag är "en yngre gubbe" som bestämt mig för att ta MC-kort. Skall övningsköra första gången nästa vecka och har kommit igång med teorin. Kortet kommer jag tidigast att ta i vår. (så tidigt som möjligt)
Jag undrar nu om det är vettigt att köpa MC nu eller skall jag vänta till våren. Har i princip redan bestämt mig för en HD Softail Heritage. I år finns ju några jubileums-modeller men det missar jag ju om jag väntar tills våren.
Vad tycker ni. Köpa nu och gå och suktas hela vintern eller vänta till tidig vår?

Prisbilden brukar ju bli till köparens fördel då priserna sjunker under den lågsäsong som nu påbörjats så smått. Dessutom har du något att putsa på under vinterns kalla period ;)

Hälsningar
Jojje

aRWe

Member
Det är bättre att köpa nu på hösten då många vill sälja eller så vill mchandlarna bli av med lite lager = bra priser.
Köpa hoj till våren när alla vill ha ny hoj = inte lika bra priser.

Leif H..oj

New member
.....Köpa nu och gå och suktas hela vintern eller vänta till tidig vår?

Harley-Davidson FLSTC Heritage Softail 2008
Crimson Red/ Candy Red

Pris idag i min stad 211 900 kr (förr 226 900 kr). 15 000 kr höstrabatt.
Är det bra? Fri frakt över hela landet.

...de e nån på forumet som säger en sån skulle passa mig ;)

rednax

New member
bättre pris....

Ekonomisk kris, sjunkande konsumtion = pressade priser.... skall själv köpa, men tänker försöka ha lite is i magen även om det kittlar svårt..:cool:

Zopilote

New member
Harley-Davidson FLSTC Heritage Softail 2008
Crimson Red/ Candy Red

Pris idag i min stad 211 900 kr (förr 226 900 kr). 15 000 kr höstrabatt.
Är det bra? Fri frakt över hela landet.

...de e nån på forumet som säger en sån skulle passa mig ;)

Herre Jävlar!!! 211900:-!!!! Det får man ju två RIKTIGA hojar för + en slant över till en vinterbil :eek:

Bänkad o Klar

New member
Herre Jävlar!!! 211900:-!!!! Det får man ju två RIKTIGA hojar för + en slant över till en vinterbil :eek:

Ja de e rätt...vi har faktiskt klämt in 3 hojar och en bil inom 210 tkr-ramen.

Poängen med bl.a. flera hojar är att ni har:
-åtminstone 1 hoj i reserv när den första hojen brakar ihop :D
-ni får några kronor över -enbart för att ha råd till köpa en billig kärra så ni har något att frakta bort trasiga hojar med :D

Bättre att köpa 1 ordentlig hoj på en gång ;)
/Jojje

Kent@

New member
Vänta med att köpa. Det är mitt råd.

Anledningarna till det är flera,
1. DU vet aldrig vad som händer om en månad. Något kanske händer som omöjligkör ett köp.
2. Även om du tycker du hittat en billig hoj idag så finns det andra hojar som är minst lika billiga längre fram. Visst finns det höstpris men tänk också på att det finns fler hojar till salu på våren och alla dessa ska konkurera om köpare.
3. Du kanske kommer fram till att du vill ha en vettigare hoj när du väl övningskört ett tag. För priset av en HD så får du minst två andra hojar som är lika bra eller bättre. Min erfarenhet är att det finns otroligt många HD till salu idag. Flera HD-handlare ligger på årsgamla modeller som dom inte fått sålt samtidigt som dom har ett stort lager begagnat som ska säljas.

//Kenta

Zopilote

New member
Poängen med bl.a. flera hojar är att ni har:
-åtminstone 1 hoj i reserv när den första hojen brakar ihop :D
-ni får några kronor över -enbart för att ha råd till köpa en billig kärra så ni har något att frakta bort trasiga hojar med :D

Bättre att köpa 1 ordentlig hoj på en gång ;)
/Jojje

Annars är väl standardkonversationen:
-"Why haven´t you bought a HD?"
-"I usually drive too far to push it home..."