julklapp från folksam....

chicken

New member
tecknade min folksam försäkring i april. skulle betala via autogiro. vid första tillfället fanns tydligen inte tillräckligt me pengar på kontot,för att dra. vanligast e väl då,att man får en faktura istället,men så gör tydligen inte folksam:confused:. istället sades ingenting. förrän häromdan,då en räkning för sex månader damp ner,att betalas några dagar innan jul:(. det ska såklart ses till att försäkringen betalas,o jag försöker inte skylla ifrån mig,men jag e inte mer än människa,o me småbarn,eget företag,husrenovering,travhästar,smckurser(är shi)mm,så glömmer man ibland:rolleyes:. det enda jag e lite besviken på är att folksam inte tidigare hört av sig,så jag kunde få rätta till min miss,utan väntar över ett halvår,o skickar en räkning på nästan 5000 kronor först två veckor innan jul.. jag får väl skicka en önskan till tomten,för att köpa egna klappar blir tufft:(
 

Mathias

Active member
Surt sa räven.
För min del så drog de för två månader månaden efter när det inte fanns täckning men det gällde en grupplivsförsäkring.
 

der Anders

New member
tomten tyckte tydligen inte att du hade varit så snäll... :p

nej seriöst, det låter mäkta trist.

fast de tyckte väl också att det var trist att inte få betalt. man kan undra vad som hade hänt om något hade hänt under den här tiden, hade de fortfarande ansett försäkringen som giltig?

Skadeanmälningspersonen bara: "Jaha, det var ju trist att din MC brunnit upp, men vi har ingen notering om att du betalt, så istället för utbetalning så skickar vi ett inbetalningskort istället."
 
Top