Jesper for President!

Hampe

Skriver massor!
Ja, eller Generalsekreterare då.

När jag klickar på nyheten på SMCs hemsida http://svmc.se/smc/Nyheter/FEMA-soker-lobbyist/

så kan jag inte säga annat än att Jesper vore klippt och skuren för jobbet.

...och även om vi inte bara skulle sakna honom här i Sverige, och troligen även halka tillbaka några snäpp i dialogen med svenska myndigheter när han försvinner så är det i mina ögon på det centrala planet i Bryssel som motorcyklismens utmaningar och hot ligger de närmsta 10 åren framåt, och det är där vi måste kraftsamla.

Hur är det med franskan, Jesper? Alltid ett plus där nere i majonäslandet. Go for it!
...även om vi helst vill ha dig kvar här.

Hampe

Hampe

Skriver massor!
Men... Han pratar ju skitkonstigt...

Jag har knäckt koden med Jespers otrooliga framgångar vid pressträffar och annat i Sverige:

Journalisterna sitter på helspänn för att fatta något, tror dom har hajat det mesta - men kastar sig över det skrivna materialet för att inte riskera att göra bort sig med konstiga citat och feluppfattade stycken: max utdelning i pressen.

Jag är övertygad att det kommer att gå hem på kontinenten med.

Hampe

Disclaimer: Jag har ingen aning om den stackars Dansken ens vill lämna Sverige något mer, men beskrivningen i annonsen var så spot-on

Maria Nordqvist

Super Moderator
Nej, vi behöver Jesper i SMC och Sverige. Mycket mer här än som FEMA:s generalsekreterare. Han är dessutom redan president, i FIM.

Hampe

Skriver massor!
Nej, vi behöver Jesper i SMC och Sverige. Mycket mer här än som FEMA:s generalsekreterare. Han är dessutom redan president, i FIM.

Äsch, FIM - jag tappade förtroende för FIM på schuttitalet när jag körde som marshal på Six Days i Hillerstorp.

Lyin' cheating bastards som inte vågade hantera öppet, bevittnat och dokumenterat fusk, förarbyten, motorbyten i skogen och gud vet vad.
Hysch-hysch och favorisering av vissa nationer med motiveringen att dom var ovana vid den svenska terrängen. Fuck FIM!
Fuck "creative maintenance", och åt fanders med korrupta nationsrepresentanter som står i cirkel och kliar varandras ryggar samtidigt som dom reglerar gamla skulder dom har till varandra genom att blunda omväxlande med ena eller andra ögat.

Edit:
Ja, det var snart förti år sedan, men jag är sur ännu!

I ljuset av det politiska arbete som måste göras framgent anser jag att våra förenade krafter måste kanaliseras genom FEMA på plats i Bryssel
Ingen kunde vara gladare om vi kunde få behålla det nuvarande dreamteamet intakt här hemma i Svedala - men det är av yttersta vikt att vi får en skarp ledning av FEMA framgent. Det är i Bryssel saker kan gå riktigt, riktigt snett framgent.

Hampe

Last edited:

VBK

New member
Framgent är ett bökigt ord, det enda som behövs är faktisk sånna som oss.

Folk som vågar ha en åsikt och orkar stå tillbaka lite när mothuggen kommer som ett brev, även när hela världen tyckar att man har fel.

roffe_s

Active member
Framgent finns i mitt gamla gråa arkiv iaf, men bökigt är det.

Jag tror det sorterats in i mappen där separator, hässja, hölass och medmänsklighet arkiverades.
Aha! Du hittar inte "solidaritet", "empati" och "samhällsnytta" i gömmorna, när Du ändå är där och rotar band alla fossila uttryck?

Hampe

Skriver massor!
Framgent finns i mitt gamla gråa arkiv iaf, men bökigt är det.

Jag tror det sorterats in i mappen där separator, hässja, hölass och medmänsklighet arkiverades.

För nytillkomna tittare:

"Separator"

SAM_3683.JPG

Bildcredit: http://mathiasdagligafoto.blogspot.se

"Hässja"
hyssja-38029460.jpg

"Hölass"
tvill-026.jpg

"Medmänsklighet"

Hampe

Bansaie

New member
Varför inte Hampe som president?
Maken till engagemang här på forumet så varför inte satsa lite av det på FEMA!

Hampe

Skriver massor!
Det är en jäddra skillnad i att vara hjälte på nätet och hjälte i verkligheten.

Jag har suttit och tyckt att det har varit lite blekt här inne under hösten, så denna veckan och förra har jag kört på som tusan med poster på forumet.
Kan meddela att jag börjar bli lite trött på mig själv, men är man bara tillräckligt provokativ så kanske andra tycker att det är nog - och börjar posta emot.
Eller med. Eller lägger upp egna angelägna ämnen - det finns hur mycket som helst att diskutera, ändra på eller rädda kvar.

Kul att ansträngningen uppmärksammas.

Hampe

Hampe

Skriver massor!
Tack för dom värmande orden.

"Oegentligheter" är ett starkt ord.
Det handlar mer om slarv, ointresse, oförstånd, brist på riskanalys, brott mot interna regler och riktiga, hårda lagar - med lite förmodad korruption vid sidan av.

Jo, "oegentligeheter" är nog rätt ord ändå. När det är satt i system i vart fall...

Och detta är bara på mina vanliga resor till och från jobbet - knappt 7 mil, enkel väg.
Det finns hur mycket skit som helst längs vägen - och då tra jag ändå bara upp det som är uppenbart, som går att avbilda och förklara på ett enkelt sätt.

Hela den vackra Noll Vision" smälter ner till något knappt värt ett hånskratt när man ser hur Trafikverket själva sköter sina åtaganden.
Men, det är en helt annan sak, och en helt annan tråd. Sorry for ranting.

Hampe