Jag kan inte se bromsfilmen?

jan-olovj

New member
Jag kan inte se bromsfilmen. Vad är fel när jag bara hör ljudet. Vilken media spelarte skall användas.:confused:

Jan-Olov
 

OH-

Member
Jag kan inte se bromsfilmen. Vad är fel när jag bara hör ljudet. Vilken media spelarte skall användas.:confused:

Så här heter min som fungerar:
Windows Media Player

Version 11.0.5721.5230


Det är den som hör till Windows XP om man tar hem uppdateringar :)
 

jan-olovj

New member
Hej jag har samma version, men endast ljudet funkar det mäste vara någon annan instälning som är fel. Det brukar gå att se film på datorn annars.

Jan-Olov
 

OH-

Member
Hej jag har samma version, men endast ljudet funkar det mäste vara någon annan instälning som är fel. Det brukar gå att se film på datorn annars.

OK, nu har jag tittat och tänkt lite till. Förra gången glömde jag fråga vilken variant av filmen du testat, den lilla eller den stora?

Den stora bör rulla igång direkt, eventuellt med lite eller mycket pauser och dålig synk mellan ljud och bild. Så blir det medan filen tas hem, när den väl är hemma skall det gå bra. Filformat mpg, nämligen.

Den mindre varianten har filformat avi. Dessa brukar inte funka alls innan man har fått hem hela filen (ev kan den kanske börja rulla ljudet, verkar konstigt).

För att slippa se en "död" mediaspelare eller en kass film, ladda hem filen genom att högerklicka på länken och "spara som" till exempel till skrivbordet. Då vet man när hela filen är hemma. Sen klickar man direkt på filnamnet (på t ex skrivbordet).

Om du redan vet allt detta och provat det, förlåt så mycket men det kan kanske hjälpa nån annan. Jag är så less på att bli utskälld för att jag inte kan avgöra med magi exakt vilken nivå andra står på :confused:
 

jan-olovj

New member
Tack OH-. Tippset du gav hjälpte, det fungerade så att jag fick se hela filmen.
Filmen var nyttig att se, fast mycket var redan känt. Det där med att hålla avstånd i trafiken är jag noga med fast då skall alltid nån duktig köra om och lägga sig emellan. Tack igen .
Jan-Olov
 
Top