Jag efterlyser gamla bilder!

P-O Noren

New member
Detta riktar jag till veteranerna:
Kan ni inte kolla i garderoberna och se om ni hittar gamla bilder från förr. Från tiden då man drack mellanöl och hade jeansjackan som klubbjacka utanpå skinnstället. Den tiden då man inte pratade om nakna hojar, utan stora hojar. (eftersom alla hojar saknade kåpor mer eller mindre)

Skulle vara kul att se bilder på kläder och hojar. Vad man gjorde, vilka turer som gällde. Gamla fotografier från den tiden man inte hade mobil, då man var tvungen att gå in till nåt hus efter vägen och fråga om man fick låna telefonen.

Så kom igen scanna gamla foton och smacka in...

P-O Noren

New member
Vilket som egentligen, alla tider har sina utmärkande stilar.

Personligen älskar jag och vurmar för 70-80talet. Där kan jag själv relatera litegrann till hojarna osv.

Men jag menar bara såhär; alla SMCare borde ju sitta på en guldgruva av gamla foton och historier. Kan tänka mig att alla korten är väl inte av det slaget att man obehindrat kan visa dom för barnbarnen, men vi andra här kanske kan tycka det är kul?;)

hanshultsfred

New member
Nostalgibilder

Hej på er.
Jag har en del "gamla" knuttebilder på vår hemsida. Har fått mycket uppskattning för dessa, har ju dock varit tvungen att censurera lite.
De ligger ute på www.finndomoriders.se
Gå in på bilder och klicka in er på nostalgibilder. Men glöm nu inte att skriva några rader i gästboken!

Monica

New member
Jag har några bilder från Saxtorp när man körde "banrace" på gatorna och delade det med hästracing.... Tror de är från mitten av 50-talet in på 60 nån gång....:confused: Ska ta och kolla detta, samt se om det går att scanna.

P-O Noren

New member
Hej på er.
Jag har en del "gamla" knuttebilder på vår hemsida. Har fått mycket uppskattning för dessa, har ju dock varit tvungen att censurera lite.
De ligger ute på www.finndomoriders.se
Gå in på bilder och klicka in er på nostalgibilder. Men glöm nu inte att skriva några rader i gästboken!

Underbara bilder, precis sådan jag letade efter. Kunde tyvärr inte skriva i gästboken. Fel på min dator tror jag.

Monica

New member
Tyvärr blir bilderna inget vidare när de är scannade. De är dessutom från 1948 och inte 50-60-tal som jag trodde... Sorry :eek:

Leif H..oj

New member
Detta riktar jag till veteranerna:
Kan ni inte kolla i garderoberna och se om ni hittar gamla bilder från förr. Från tiden då man drack mellanöl och hade jeansjackan som klubbjacka utanpå skinnstället. Den tiden då man inte pratade om nakna hojar, utan stora hojar. (eftersom alla hojar saknade kåpor mer eller mindre)
Skulle vara kul att se bilder på kläder och hojar. Vad man gjorde, vilka turer som gällde. Gamla fotografier från den tiden man inte hade mobil, då man var tvungen att gå in till nåt hus efter vägen och fråga om man fick låna telefonen. Så kom igen scanna gamla foton och smacka in...

Kan Swedie möjligen flytta denna tråden till Filmer och Bilder så man hittar igen sig?
Jag hittade i vilket fall bilder från tidiga 70-talet när vi var ett gäng i Ljungaverk som åkte mc. Börjar här med min egen Yamaha 125'a som försågs med bakflyttade fotpinnar, TT-styre och pakethållare. Som ny kostade mc'n 3 600 kr vill jag minnas. Sen åkte vi både till Hede i Härjedalen och ända till Anderstorp och såg Kent Andersson bli världsmästare. Jag har bilder på folk och kläder också.... men får nog maska en del där... vi såg ju gangsterlika ut :D å långt modshår hade vi :eek:. Telefonkiosker fanns det över hela landet, kostade pengar per period att ringa och det var dyrt. Man skulle inte prata så länge. Bensinstationer fanns också överallt, flera i varje by, den kostade 90 öre litern. Snart är bara minnena kvar.

Last edited:

Leif H..oj

New member
Fortsätter med kompisarnas hojar från vägarna i västra Medelpad 1971-1974 fanns de i drift och nån är väl fortfarande igång. Om nån känner igen sin mc går det bra att höra av sig. Jag hade i alla fall tur som ägde den värsta Kodak Instamatickameran och kunde ta lite bilder.

Bänkad o Klar

New member
"........... Börjar här med min egen Yamaha 125'a som försågs med bakflyttade fotpinnar, TT-styre och pakethållare.........." [/I]

Jag såg direkt att det var din cyckel..:D. Finns bara 1 person jag känner till som stuvar sin packning på det sättet..:rolleyes:
(Kolla Leif's profilbild :p)

Last edited: