Jag är i mc köpartankar.

Goffen

New member
Jag sålde bilen idag och genast kom mc suget. Jag kollade lite på blocket och fastnade för GSXR 600 750 och 1000 "ny" Bla hittade jag denna 750in på blocket på denna firman http://www.blocket.se/vi/16717184.htm?ca=17_s mycket billigare än dom flesta andra, dom verkar syssla med någon typ av sidimport och jag undrar om det finns några risker mer att handla hoj av dom med tanke på garantier, försäkring osv... mvh
 

Rubbe

New member
Jag sålde bilen idag och genast kom mc suget. Jag kollade lite på blocket och fastnade för GSXR 600 750 och 1000 "ny" Bla hittade jag denna 750in på blocket på denna firman http://www.blocket.se/vi/16717184.htm?ca=17_s mycket billigare än dom flesta andra, dom verkar syssla med någon typ av sidimport och jag undrar om det finns några risker mer att handla hoj av dom med tanke på garantier, försäkring osv... mvh

Är det för bra för att vara sant så är det ofta det. Det finns oerhört mycket bluffannonser på nätet, inte minst på just blocket, så vad du än gör: betala inte en enda krona innan du har hojen!
Vissa kommer att försöka få dig att punga ut handpenning för att få din hoj snabbare, gå före i kön osv., men är de angelägna om att få in pengar så fundera på varför...

Jag vet ingenting om just det företaget, men är priset lågt finns det alltid en anledning.
 

Maru

New member
Jag sålde bilen idag och genast kom mc suget. Jag kollade lite på blocket och fastnade för GSXR 600 750 och 1000 "ny" Bla hittade jag denna 750in på blocket på denna firman http://www.blocket.se/vi/16717184.htm?ca=17_s mycket billigare än dom flesta andra, dom verkar syssla med någon typ av sidimport och jag undrar om det finns några risker mer att handla hoj av dom med tanke på garantier, försäkring osv... mvh

De brukar ha en mindre omfattande garanti på sidoimport. Hojen är ju inte sämre för det. Sen ska man ju uppfylla vissa krav för att garanti ska gälla. tex måste man ha genomfört servicen på auktoriserad verkstad o sv. Så frågan är om man "tjänar" på att köpa "svensksålt". Nu får jag säkert många på mig, men jag själv har importerat alla mina hojar(4 st) och de har varit kanon allihop. Sen att jag tröttnat på dem beror bara på mig...

Senaste hojen, en gsx-r 750-05 sålde jag för 66000 kr med drygt 950 mil på mätaren och fullstämplad servicebok. Så prova privatimport....det lönar sig.
Om jag nu bara kan bestämma mig för vad jag vill ha......:rolleyes:
 

Goffen

New member
aja jag ska åka o titta på en R6 08a imorgon onsdag på mascotmotor i nässjö mest för att det är skönt att kunna serva och dyl på "hemmaplan" vi får se om jag får plats på en sån med mina 182-183cm
 

Maru

New member
aja jag ska åka o titta på en R6 08a imorgon onsdag på mascotmotor i nässjö mest för att det är skönt att kunna serva och dyl på "hemmaplan" vi får se om jag får plats på en sån med mina 182-183cm

Borde inte vara något problem. Jag satt bra på gixxern med mina 193cm.
Det är inte frågan om en touringhoj....man ska inte sitta skönt på sportmaskin, man ska sitta sportigt på en sportmaskin....:D;)
 

Goffen

New member
Så det blev en R6a 08a i alla fall. Anmälde mig till kursen på anderstorp nästa fredag med så får jag lite billigare försäkring och lär mig köra lite bättre får vi hoppas. Hoppas bara skinnstället töjjer sig lite tills dess hehe "annars får jag inte i knät i backen =)"
 
Top