Järnröv på KEMORA 2011

Bob Sweden

New member
Tusan också, nu kan jag inte sälja hojen ännu, jag bara MÅSTE köra en SS1000 på bana först!

Hampe känner mig alltför väl, självklart är jag är med!

Suzuki GSX-250, 1981, än så länge 4 godkända Ironbutt körningar (på den hojen), den längsta SS2000K (200 mil / 24 tim), och långt gångna planer på att knäcka nästa steg också bara jag hittar ett ledigt dygn...

Vem tar på sig ansvaret att fixa till det här? Inte backa ur nu, snälla, jag vill!!!

/Benny
 

Bob Sweden

New member
Förslag inför Kemora:

Pris till:
+jämnaste varvtider
+bästa planering (1000 miles så nära 24 timmar som möjligt)

Samt:
-Straffarbete till den som kört 1000 miles på kortast tid ;-)


/B
 
Last edited:

Hampe

Skriver massor!
Tusan också, nu kan jag inte sälja hojen ännu, jag bara MÅSTE köra en SS1000 på bana först!

Hampe känner mig alltför väl, självklart är jag är med!

Suzuki GSX-250, 1981, än så länge 4 godkända Ironbutt körningar (på den hojen), den längsta SS2000K (200 mil / 24 tim), och långt gångna planer på att knäcka nästa steg också bara jag hittar ett ledigt dygn...

Vem tar på sig ansvaret att fixa till det här? Inte backa ur nu, snälla, jag vill!!!

/Benny

Välkommen hit, Benny!

Jag kan berätta att Benny var en av tre som representerade det "Svenska Landslaget" under German Butt nu i helgen!
germanbutt2010gruppenfo.jpg


Han lotsade sin 30 år gamla moppehoj till en mycket hedrande placering bland 32 startande - han hade på plats nummer 13 hela 19 stoora hojar bakom sig vid målgång!

Här en rallyrapport som... *harkel* ...hedrar honom:
http://www.ironbutt.org/forum/forum_posts.asp?TID=5212&PN=1

Här är en till, inte riktigt klar ännu:
http://www.ironbutt.org/forum/forum_posts.asp?TID=5210&PN=1

Läs, den som är road av galenskap på två hjul!


För egen del lämnar jag inför Järnröv på Kemora tyvärr över rundningsmärkesstatusen till Benny!

Jag har köpt mig en landsvägshoj
germanbutt.jpg

bland annat för att få lite bättre flyt på runtirunt-banan.
Den sägs vara van vid sådant, tidigare ägaren lär ha varit instruktör hos SMC...?
Känner du igen SFJ så hör av dig, jag behöver veta lite om hojen!

Jag tror på det här, men vi behöver få fram ett datum pretty soon - LD-rallykalendern inför 2011 börjar fyllas på...


Hampe
 
Last edited:

Bob Sweden

New member
Jo, STRAFF! :D

Straff?? Det är väl en bedrift i sig!???
;)

Bara för att det inte kan vara jag... ;)

Tanken är mer att man ska premiera den som tar det lugnt och kör "säkert".
Men ok, riktigt allvarligt menat är det kanske inte ;), men om det blir hastighetsdifferenser på 100+ km/tim i slutet på rakan, ja då kan de där 600 varven bli lite farliga... :eek:

Mera en markering till samtliga deltagare att ta det lite försiktigt med andra ord.

/B
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
22/7-2011, dvs dagen efter vi har avslutad 4 dagars kursen (vart instruktörerna har åkt dubbla pass)

Vi måste ha en lista snnabbt så vi kan boka banan!

Finska kollegorna hadde en sån TrackButt körning på Kemora runt midsommar, 17 var med och 11 klarade sig!

Jag är på fortfarande - min plan är klar: 6 liter CocaCola och 8 chokladkakor samt en sandwich. Soppa i dunkar och gott humör till sporthojen som kommer gå i lagom tempo m. Steg 3 avslappnad körställning. Musikbranschen kommer förse mig med Gasolin, Sex Pistols, Ramones och sen nått modernt!

Och jag tar gärna straffen för att fixa milen på mindra än maximala 24 timmar.

Och ang. Alla tekniska diskutioner kommer jag inte testa min gamla Kwasaki Z1000 Superbike - den klarar säkert inte färgen över t. Finland utan att soppaläkage får båten att brinna!
 

Bob Sweden

New member
Jag vill!

22/7-2011,
Vi måste ha en lista snabbt så vi kan boka banan!

Boka in mig!

Hmmm, undrar om man kan hyra dunkar lokalt. Vill ju åka hojj dit ju...
160 mil hemifrån, om jag kör via Övertorneå vill säga.
Kanske ska man köra bankörningen som dag 2 i en SS2000, sedan ta dag 3 på väg hem och klämma en SS3000. :rolleyes:
Nej, troligen en mycket dålig, för att inte säga USEL idé...
Fråga en som redan provat på en SS3000...
Det är garanterat ingen lek, även om det är kul!

/Benny
(planerar träningsläger...)
 

Ricken

Member
22/7-2011, dvs dagen efter vi har avslutad 4 dagars kursen (vart instruktörerna har åkt dubbla pass)

Vi måste ha en lista snnabbt så vi kan boka banan!

Finska kollegorna hadde en sån TrackButt körning på Kemora runt midsommar, 17 var med och 11 klarade sig!

Jag är på fortfarande - min plan är klar: 6 liter CocaCola och 8 chokladkakor samt en sandwich. Soppa i dunkar och gott humör till sporthojen som kommer gå i lagom tempo m. Steg 3 avslappnad körställning. Musikbranschen kommer förse mig med Gasolin, Sex Pistols, Ramones och sen nått modernt!

Och jag tar gärna straffen för att fixa milen på mindra än maximala 24 timmar.

Och ang. Alla tekniska diskutioner kommer jag inte testa min gamla Kwasaki Z1000 Superbike - den klarar säkert inte färgen över t. Finland utan att soppaläkage får båten att brinna!
Härligt o höra att du räknar med att ha slutat röka tills dess. ;)

Jag vill vara med.
 

HighfidelitY

New member
Syster-tysk har väl redan anmält mej? Jag har ingen egen vilja så...:)

Helt allvarligt är det här alldeles för knasigt för att inte vara med på! Sign me up!
 

Hampe

Skriver massor!
Vi måste ha en lista snnabbt så vi kan boka banan!

Vi HAR en lista!
Räcker inte namnen så tar vi in lite Finländare - dom är alltid på när det vankas galenskaper, eller öppnar upp för kontinentaleuropéer och Engelsmän - IBA är hett hett hett just nu!

Benny Bob my boy - du är bokad sedan länge tillbaka, du har bara inte vetat om det...
Lätt att läsa av? :D

Jag plussar på med min vän Benny - "Sveriges Hårdaste MC-förare 2009", och med all säkerhet även 2010 med dom milen han lagt hittills i år.
Han är alldeles för busy för att hänga på forum, men jag fick fatt på honom under ett tankstopp igår och han vill vara med.


1. Galne Dansken
2. Hampe
3. roffe_s
4. Ricken
5. Perallan
6. Syster-Tysk "BMW Endurance racing Team" som skall ta med nummer 7
7. Jocke Wassberg, vi ses i bastun!
8. AndersX
9. Lasse Hedlund (bara för att få mysa lite i bastun)
10. @nderz (klart det ska vara flera gentlemannahojar med)
11. gibbles
12. Benny
13. Cruella - Sjalvklart att jag ska me´


Hampe

Helgen 22-24 Juli ligger minst en vecka före Norwegian Camel Rally.
(Jag blir aldrig klok på om det är sista helgen i Juli eller första helgen i Augusti det körs) Perfekt timing!
Min anmälan står kvar, hur är det med er andra...? Har någon fallit bort?




Hampe
 

Hinkas

New member
Vi HAR en lista!
Räcker inte namnen så tar vi in lite Finländare - dom är alltid på när det vankas galenskaper, eller öppnar upp för kontinentaleuropéer och Engelsmän - IBA är hett hett hett just nu!


Benny Bob my boy - du är bokad sedan länge tillbaka, du har bara inte vetat om det...
Lätt att läsa av? :D



Helgen 22-24 Juli ligger minst en vecka före Norwegian Camel Rally.
(Jag blir aldrig klok på om det är sista helgen i Juli eller första helgen i Augusti det körs) Perfekt timing!
Min anmälan står kvar, hur är det med er andra...? Har någon fallit bort?




Hampe

Jag fick komma till... om man säger så. Jag är IAF 99% säker på att jag ska till Kemora nästa år.
 

#46

New member
22/7-2011, dvs dagen efter vi har avslutad 4 dagars kursen (vart instruktörerna har åkt dubbla pass)

Vi måste ha en lista snnabbt så vi kan boka banan!

Finska kollegorna hadde en sån TrackButt körning på Kemora runt midsommar, 17 var med och 11 klarade sig!

Jag är på fortfarande - min plan är klar: 6 liter CocaCola och 8 chokladkakor samt en sandwich. Soppa i dunkar och gott humör till sporthojen som kommer gå i lagom tempo m. Steg 3 avslappnad körställning. Musikbranschen kommer förse mig med Gasolin, Sex Pistols, Ramones och sen nått modernt!

Och jag tar gärna straffen för att fixa milen på mindra än maximala 24 timmar.

Och ang. Alla tekniska diskutioner kommer jag inte testa min gamla Kwasaki Z1000 Superbike - den klarar säkert inte färgen över t. Finland utan att soppaläkage får båten att brinna!



Du verkar mena allvar med detta??:confused:

Jag ska ju kontakta banägaren om att instruktörerna ska köra extra på söndags eftermiddagen. Så då kan jag ju kolla upp om vi ska boka fredagen för lite långlopp då??;)

Och eftersom jag fick köra för lite i år så är det väl ett måste att jag kör dubbelt nästa sommar då!?:eek:
Är det OK att köra på olika hojar?
Varför inte mixa med Bladen och Wildstaren??? Definitivt olika körställningar i alla fall!

TL Per


1. Galne Dansken
2. Hampe
3. roffe_s
4. Ricken
5. Perallan
6. Syster-Tysk "BMW Endurance racing Team" som skall ta med nummer 7
7. Jocke Wassberg, vi ses i bastun!
8. AndersX
9. Lasse Hedlund (bara för att få mysa lite i bastun)
10. @nderz (klart det ska vara flera gentlemannahojar med)
11. gibbles
12. Benny
13. Cruella - Sjalvklart att jag ska me´
14. #46 TL Per längtar redan.......................................................till bastun!
 
Last edited:

Hampe

Skriver massor!
Hinkas!
har jag övertolkat dig när jag sätter upp dig på listan...?

1. Galne Dansken
2. Hampe
3. roffe_s
4. Ricken
5. Perallan
6. Syster-Tysk "BMW Endurance racing Team" som skall ta med nummer 7
7. Jocke Wassberg, vi ses i bastun!
8. AndersX
9. Lasse Hedlund (bara för att få mysa lite i bastun)
10. @nderz (klart det ska vara flera gentlemannahojar med)
11. gibbles
12. Benny
13. Cruella - Sjalvklart att jag ska me´
14. #46 TL Per längtar redan........................................ ..........till bastun!
15. Hinkas


Hur ligger vi till annars:
Har vi bana?

Är det folk uppskrivna som redan nu känner att dom... ...tveeekar...?

Behövs det fler anmälningar?

Erfarenheten säger att antalet anmälda till ett sådant här arr brukar dunsta inför start som utspilld bensin en vacker sommardag - hur många skall vi ta in för att det skall finnas tillräckligt många kvar när startskottet går?

Vad tål banan?

Skall vi bjuda in folk utanför Sverige för att fylla upp med, eller hittar vi mandom, mod och morske män på hemmaplan?

Vem är projektledare/sammankallande?
Tror vi behöver ngn som sätter ramarna här.

Är det bara SS1000/SS1600K som är aktuellt, eller skall man få satsa på högre nivå(er) inom 24 timmars gränsen? SS 2000K = 83.333 km/h känns väl inte orimligt, men BB 1500 Gold = 100 km/h och BB 2500K Gold = 104.166 km/h är tuffare. Tillåtet? Ens möjligt?
OBS! Gold-distanser kräver att man är IBA-medlem / har tidigare distans godkänd och klar.

Logistik på plats?
Finns det soppa på pump i depån, eller är det egen dunk som krävs?
Vi som kör hoj upp kommer att behöva lite back-up. Hur kan man lösa det?


Questions!
Answers?



Hampe - börjar få tjockt i 2011 kalendern, det är därför jag ligger på.
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
Hmm - fick faktisk maiöl från banägaren i veckan.

Tyvärr käönns det som happy days runt Kemora är över! Dvs man har börjad att få dom klassiska buller problem, och därmed är körning på natten inte särskild välset längra..

Jag ska kolla lite till och se om vi kan hitta nått praktisk..

Så jag ber få återkomma - sannolikt kan det dröja några veckor - eftersom jag är tvungen att vara en del på resande fot...
 
Top