Järfälla?

Tarning

New member
Jag råkade vara på Järfällabanan av en annan anledning (körde kart) förrförra söndagen (30 aug) och såg att SMC hade ett arrangemang där på kvällen.

Jag frågade en av instruktörerna som sade att det var typ första gången och att kursen blivit fullbokad på nolltid.

Så jag tänkte att nästa gång kanske man skulle vara med.. :)

Men jag hittar inte mycket om Järfälla. En tråd om arrangemanget i sig och en tråd med länk till bilder därifrån.

Och absolut inget om hur man kan anmäla sig. Om det nu finns fler tillfällen planerade, förstås. (Inte ens hur man anmälde sig till den aktuella söndagen). :confused:

Rimligtvis borde det väl ligga under BKK på SMC School?
 

Yasha

New member
Hej!

Jag kan förhoppningsvis bringa lite klarhet i din förvirring.

Söndagen den 30/8 körde SMC Uppsala ett test med gokart-BKK på Järfälla gokartbana, för att se om det öht var möjligt att köra kurs där. När instruktörerna från Rörken testade banan ett par veckor tidigare, hade man uttryckt oro för att det skulle bli för stora hastighetsskillnader på banan för att det skulle bli ett vettigt kursupplägg.

Testet utfördes med deltagare som blev direkt inbjudna och som alla tidigare kört på gokartbana och ja, det blev fullbokat på nolltid, "alla" var intresserade och nej, det gick aldrig ut någon officiell information om körningen då det här var ett test för att kunna ta beslut om vi ska köra kurser på Järfälla 2010 eller inte.

Alla deltagare och funktionärer på plats har svarat på en enkät för utvärdering och vi är en grupp från SMC Uppsala (tillsammans med andra resurser) som nu ska ta ställning till om vi ska köra eller inte. Där får jag nog hålla alla på halster ett tag till. ;)

OM vi kör kurs på Järfälla 2010, kommer informationen självklart att gå ut på samma sätt som andra kursdagar på gokartbana, via svmc.se. Det blir inga fler dagar 2009, men vi får hålla tummarna för 2010!

/ Veronica (depåhäxa på Järfälla i söndags)
 

Tarning

New member
Testet utfördes med deltagare som blev direkt inbjudna och som alla tidigare kört på gokartbana och ja, det blev fullbokat på nolltid, "alla" var intresserade och nej, det gick aldrig ut någon officiell information om körningen då det här var ett test för att kunna ta beslut om vi ska köra kurser på Järfälla 2010 eller inte.

Det förklarar saken..

Alla deltagare och funktionärer på plats har svarat på en enkät för utvärdering och vi är en grupp från SMC Uppsala (tillsammans med andra resurser) som nu ska ta ställning till om vi ska köra eller inte. Där får jag nog hålla alla på halster ett tag till. ;)

OM vi kör kurs på Järfälla 2010, kommer informationen självklart att gå ut på samma sätt som andra kursdagar på gokartbana, via svmc.se. Det blir inga fler dagar 2009, men vi får hålla tummarna för 2010!

Låter bra. Jag håller mina tummar..
 

Tarning

New member
Men det hindrar dig inte från att köra på Rörken;)

Kanske inte, men Järfälla 'kan' jag (åker runt på 40:45 med karten), och dessutom har jag inte långt dit.

Rörken; om jag fattar rätt är det sön fm som gäller under september ut. Och det är inte ens säkert att man får köra. Det tar emot lite att gå upp tidigt på söndagen om jag inte vet att jag får köra..

Kanske det blir Tuvängen. Det verkar vara lördag fm som gäller där.
 

swischmc

New member
Rörken; om jag fattar rätt är det sön fm som gäller under september ut. Och det är inte ens säkert att man får köra. Det tar emot lite att gå upp tidigt på söndagen om jag inte vet att jag får köra..

Om du får plats eller inte beror inte enbart på vilken tid du kommer. Det beror minst lika mycket på vädret. Många är solskensåkare och vid väder som i söndags (6 sept) finns det platser kvar även för eftersläntare. Tidig vår och sen höst är bra tips om du vill få plats. :)
 
Top