Isle of man 2011

Roggocop

New member
Iom 2011

Hej på er, Roger Ejderfelt heter jag som kommer bli er guide till Isle of Man i år.
Jag har jobbat med SMC sedan 2003 och kör på Knix och Storbana som instruktör, ett fantastiskt roligt tidsfördriv.

Jag har varit på ön fyra gånger tidigare så lite hittar man runt:D
Jag sitter nu med detaljerna i bokningarna och ska försöka få ut reseinformation till er så fort som möjligt.

Har ni undringar så fråga i denna tråd så kan alla läsa svaren.
Vi ses.
 

h.berggren

New member
Hej,

Jag och en kompis ska åka dit med SMC. Det är första gången. Vi undrar en sak om hemresan. Man kommer ju till Liverpool mitt i natten och kommer att behöva vila en stund innan man åker vidare till Harwich. Ni som har varit med tidigare, har ni tips om bra/lämpliga övernattingsställen i Liverpool eller i närheten där man kan checka in mitt i natten?
 

f.lofgren

New member
Vi har bokat ett hotell i liverpool.Kolla så du får så sen utcheckning som möjligt då en del hotell har utcheckning redan vid 10-tiden.
 

Maru

New member
Hej på er, Roger Ejderfelt heter jag som kommer bli er guide till Isle of Man i år.
Jag har jobbat med SMC sedan 2003 och kör på Knix och Storbana som instruktör, ett fantastiskt roligt tidsfördriv.

Jag har varit på ön fyra gånger tidigare så lite hittar man runt:D
Jag sitter nu med detaljerna i bokningarna och ska försöka få ut reseinformation till er så fort som möjligt.

Har ni undringar så fråga i denna tråd så kan alla läsa svaren.
Vi ses.

Hej Roger,

undrar just om inte du var med på resan 2004? Eller blandar jag ihop dig med någon annan?
Det var Maria Nordqvist som var ledare under den resan, vi hade en djäkla tur med vädret och det var racing från morgon till kväll. En resa jag varmt kan rekommendera. Som motorcyklist, oavsett hojmodell, måste man ha gjort den resan...precis som Route 66. :cool:
 

MCpassion

New member
Vad menas med värdfamilj? Är det som B&B och bor hela gänget på samma ställe eller på olika ställen?
 

Maru

New member
Vad menas med värdfamilj? Är det som B&B och bor hela gänget på samma ställe eller på olika ställen?

Helt riktigt, hela gänget bor på olika ställen men i grupper om 4-5. Men det är en liten ö och du drar med lätthet till alla på startmotorn. ;)

Det är ett späckat schema där tävlingar avlöser evenemang...och man springer på varandra titt som tätt. :)
 

Gr0dan

New member
Pirrar i hela kroppen när man läser om turer ner till Isle of man =0)
Blir lätt en tur dit när man börjat känna sig mer van i sadeln.
 

Bob Sweden

New member
Vissa nöjer sig inte med att bara kolla på...

Fri 6th – Sat 7th May 2011.

The TT 1000 will be an opportunity for riders to attempt to ride 1000 miles on the Isle of Man TT course. This will require a total of 27 laps of the 37.73 mile course. For those of you who are unfamiliar with the TT course, the ride will involve many corners, lots of gear changes, some urban riding with urban speed limits, a few sets of traffic lights and fast mountain road. It will NOT be easy. The ride will have to be completed within 30 hours. This event is restricted to IBA members and also limited to a maximum of 12 riders.


I slutändan blev det 26 anmälda varav tre svenskar. Totalt 8 nationaliteter och garanterat årets Ironbutt evenemang!
Räkna med att höra och läsa mera om detta helt unika jippo arrangerat av Ironbutt Association Irland.

/B
 

Hampe

Skriver massor!
Vissa nöjer sig inte med att bara kolla på...
Så är det - 3 tappra svenskar skall tillsammans med 7 andra nationaliteter lägga minst 27 varv vardera på slingan under ett dygn.
http://ibaireland.org/Documents/ttride.pdf


Lokalbefolkningen har en månad på sig att ställa allt i ordning igen innan ni andra kommer över, men någon liten souvenir skall vi allt lämna kvar:
glöm inte att kolla gästboken på The Inglewood nere i Douglas där vi kommer att bo...

För att vi inte skall spamma sönder SMC-Travels tråd så har vi öppnat en "inför-tråd" angående TT 1000.
http://www.ironbutt.org/forum/forum_posts.asp?TID=6031&PN=1&TPN=1

Den som är intresserad får gärna titta in, och vill ni heja på eller fråga något så funkar det att regga sig även om man inte ännu är IBA-medlem.


Hampe
 

Roggocop

New member
Resebilder

Efter en resa med både autobahnsmisk och lugna smala brittiska småvägar så är vi nu framme sedan några dagar.
Installerade hos trevliga värdfamiljer så spenderar vi nu dagarna med att titta på hårresande racing varvat med några varv på den drygt sex mil långa slingan.

Bra väder och mycket trevliga människor, hela ön formligen andas motorcykel traditioner. I år firas 100 års jubileum av nuvarande bansträckning.

Väl mött, Roger
 
Top