Isle of Man 2008 utan hoj

Thomasb

New member
Då var det dags att börja planera igen!

Gjorde ett inlägg inför 2007 (http://forum.svmc.se/showthread.php?t=88) men var igen som ville hänga med den gången så jag gör ett nytt försök.

Har varit på IOM 3 gånger tidigare (2 med hoj) och måste säga att sista gången utan hoj var den trevligaste och billgaste. SMC Travel ordnar fina resor men det blir lite för dyrt för min del speciellt med tanke på att jag skall ta mej från Sundsvall till Danmark (där SMC resan startar) . Utan hoj är det även OK att ta en pint när man har lust :)

2007 fixade jag allt på egen hand och totalkostnaden blev mellan 4 000 och 4 500 inkl. lokala transporter, mat och öl.

Flög till Dublin från Arlanda, buss till Belfast och därefter färja till IOM. Bodde på en camping (tältade) strax efter Union Mills (100 meter från banan). hade tur med vädret så det var OK. Åkte kollektivt till och från olika ställen efter banan (bekvämt, smidigt och ofta effektivare än att köra hoj).

I år funderar jag på att flyga hela vägen (även om besöket på Irland var värt en natt extra).

Undrar om det är någon annan som funderar på att besöka IOM 2008 utan hoj och som skulle uppskatta lite ressällskap. Därmed inte sagt att man inte gör som man vill när det känns rätt. Själv funderar jag på att hyra en mountain bike och se mej om på ön (som jag gillar mer och mer även när det inte är MC-tävlingar) mellan racedagarna.

Jag är 55, gillar att dricka en pint och van att ta mej fram på egen hand utomlands.

Öppen för förslag. Skicka ett privat meddelande (klicka på min signatur till vänster om detta meddelande) via detta forum så berättar jag mer om den preliminära plan som finns just nu.

P.S
För tillfället ser det ut som att flygbiljetten tur och retur inte kostar mer än 1 500 Kr. Så det verkar kunna bli ännu billigare denna gång
D.S
 

bc-titan

New member
Hej!
Jag är intresserad av att åka med..är det så billigt så vet jag fler som vill åka.
Det är mellan 2 race för mig så det blir bra
MVH BC
 
Top