Isle of Man 2007

Thomasb

New member
SMC:s resa är fullbokad och många verkar stå i kö.

Gjorde lite efterforskningar på nätet och det verkar inte riktigt enkelt att ordna transporter och boende på egen hand.:confused:

Har nu bokat flyg till Irland och färja över till IOM.

Har inte lyckats ordna med boende. Några tips?

Är det andra som tänker i samma banor? Vi kanske kan samordna nåt.

Åker 1/6 (kommer till IOM 2/6 på natten) och hem 9/6 (på natten)

Thomasb
 

Majk de Bajk

New member
Hur skall du ta dig fram på ön? Prova att leta efter boende utanför Douglas, vi bodde i Port Erin 2005, på Port Erin Royal, dom fixade oxå färjebiljetter mellan Heysham och Douglas.

Det tar ca 15min med hoj till Douglas från Port Erin, det är en liten och det går for att ta sig fram med hoj...:D
 

Thomasb

New member
Tänkte ta med hjälmen. Med många tusen hojar på ön borde att gå att lifta annars får jag åka kollektivt. I första hand söker jag nåt inom gångavstånd från banan men ska undersöka vilka möjligheter det finns i Port Erin.

Slutar troligen med att jag tar med tältet ;-) Kirk Michel eller Ramsey har campingplatser och ligger bra till.
 

Majk de Bajk

New member
Tänkte ta med hjälmen. Med många tusen hojar på ön borde att gå att lifta annars får jag åka kollektivt. I första hand söker jag nåt inom gångavstånd från banan men ska undersöka vilka möjligheter det finns i Port Erin.

Slutar troligen med att jag tar med tältet ;-) Kirk Michel eller Ramsey har campingplatser och ligger bra till.

Vi satt i Kirk Michel en av race dagarna och det var kanon...undrar hur man lägger upp en bild här, har ju lite fina bilder där ifrån...
 

Tompa

New member
Dom firar ju Isle of Mann 100 år så det kommer att var många jippon
och mycke nera människor som vill dit.Kan bara säga att det var en
resa som jag drömmt om i många år att göra det kostade men det var
värt varenda krona.
 

Majk de Bajk

New member
Ska fråga min dotter om det finns att jag inte är med när hon tar studenten.....kostar säkert "multi dinero"...jag vill åka dit 2007...
 
Last edited:

boxer

New member
travel

hi people....i am new to this site,living in skåne and speaking swedish......off to the isle of man from 27th may ,and wondered if anyone needs any help....i cant help with accomodation as i have to sleep on the floor myself at home in port st mary,my sister has a lot of contacts,so maybe she knows someone with a room to rent or share,and my father although retired is a whizz engineer if anyone has a serious breakdown,maybe maybe,maybe eh.....but if this is of any help or you just need a little information about how it is to load,wait hopefully without a ticket,or about that shit terminal at heysham,respond here,or to massanet3@hotmail.com,or call if you want to 0706127777.....
i am leaving sweden around 25/24 may with another bike if anyone wants to tag along.....last year i blasted from ystad to calais in 12 hours,ferry over by chance,arrived in 50 meter vizability,and lucked out with a room in the middle of nowhere in a pub.....(really lucky)...ystad to heysham is about 1300 plus kms,so try and book just over the channel ,a little inland and stick to the smaller roads the next day up to liverpool or heysham,if you can of course,traffics a nightmare.....full of adams family creatures too!!!!
anyway....hope this helps....lycka till !!!...paul
 
Top