Skönt att det löste sig, men varför kapade han en befintlig jordkabel, varför inte bara lägga en ny parallellt?
Vi som åker italienskt är ju vana vid att få extrautfodra förbrukarna med både plus o minus. På japps trodde jag det var gjort ordentligt från början.
Ja jordfel kan vara lurigt, det är aldrig bra att seriejorda.
Känns gôrkonstigt att rekommendera diodblinkers till en hoj som redan har elproblem - Sporthoj så här års brukar vara fullt med blinkerstrådar.
Förr:
"Mina miniblinkers blinkar för snabbt"
"Lamporna passar inte hållarna"
"Får tvåa i besiktningen för att dom som passar heter '5w' och lyser för svagt. Samt blinkar för snabbt"
"Lampan passar inte i hållaren om jag inte nyper av ett stift och buntbandar fast den."
Nu: "Öh... ...diod, ba...?'"
H
Ja jordfel kan vara lurigt, det är aldrig bra att seriejorda.
Jag har precis samma problem med min 1400. Har du nån kontaktuppgift till den där Tommy Pettersen på Mc Guru?Hej igen alla Intruder 1400 ägare. Jag lovade att återkomma när problemet är löst. Nu är det löst tack vare en Norrman vid namn Tommy Pettersen på företaget Mc Guru som ringde mig efter att ha läst mina inlägg på Mektips Forumet. Jag hade inget mer att tillföra så han skulle försöka själv. Jag bad honom kontakta mig om han lyckades. Han hörde av sig efter att han lyckats. Så inni... enkelt med facit i hand. Han kapade den gemensamma jordkabeln vid CDI.boxen, B/W svart/vit, och drog en separat jordkabel från CDI- boxen till batteriets minuspol. Och det fungerar. Jag gjorde likadant på min Intruder 1400 och den har inte tjuvstannat en enda gång på hela säsongen. Visserligen bara 210 mil men.... Läs gärna alla inlägg för detaljer. Ett STORT tack till Tommy Pettersen på Mc Guru för att du löste problemet.