Intresserad av att köpa Yamaha BT 1100 "Bulldog".

Henke Eriksson

New member
Hej, jag är intresserad av att köpa en Yamaha BT1100 "Bulldog".
Är det något speciellt man ska kolla efter när man tittar/provkör? Kända fel eller så?
Vad tycker ni annars om den hojen (Bulldoggen)? Räcker kraften till i motor för rolig körning? Och är kvalitén och bygget bra?
Anledningen till att jag fastnat för "Bulldogen" är att det har ett tilltalande utseende + att den ligger bra till i försäkringpremien (viktig del av köpet).
Så kom gärna med synpunkter och tips på vad jag ska kolla efter!
TACK!
/Henke
 

Zopilote

New member
Personlig erfarenhet har jag inte mer än en provtur, men jag blev tyvärr måttligt imponerad... Hojen är i orginalskick väldigt "kvävd" och riktigt trött. Lite konstig körställning med smalt styre och sävliga köregenskaper. Inget av detta är ju lyckligtvis något som är särskilt svårt eller dyrt att åtgärda med slipon/luftfilter/bestyckning, annat styre och ev. uppgraderade fjädringskomponenter.
Jag var också spekulant på en Bulldog innan provturen, men det slutadce med att jag köpte storebror MT-01 istället. DET är en grym hoj med lite modifieringar :)
 

SuperRetard

New member
Har också bara en testkörning som referens, men upplevde den också som riktigt tråkig i motorn. Chassiet är ju inte heller direkt spännande.

Jämfört med t.ex Kawa Versys som också är billig att köpa och äga så är Versysen tusen ggr roligare.

Om du sen är kär i Bullens utseende så får du ju ta ställning till hur viktigt det är i förhållande till prestanda :).
 

Q_Ball_Racing

New member
men den borde vara ganska så pålitlig. iallafall maskinellt då det är dragstar motorn som sitter i bulldogen.... dock kan jag tänka mig att den känns ganska klen i effekt
 

Henke Eriksson

New member
Tack för synpunkterna!
Nu har jag köpt mig en "Bulle", och jag är nöjd. Så ska bli kul att få ta ut och köra hojen nu till våren.. =)
//Henke
 
Top