Intercom

Ermino

New member
Hej

Undrar om det är någon som provar intercom setet "M2" som bla. Handelsboden säljer.
Prisvärt eller skräp??

http://www.handelsboden.com/ShowProduct.aspx?prodid=1157

Jag fick lånköpa "M2" av en firma i Uppsala i maj. Den kändes helt OK och prylen verkade vara av god kvalitet, MEN DEN HADE INTE FM-radio!! Hade det inte varit för FM-radion hade jag nog köpt "M2".

Och det ville jag och frun ha! Köpte därför "Scala Rider Q2 multiset" (2 st intercom i lådan) för 3495:- hos Lelles i Uppsala och är kanonnöjd! Ytterligare 3 kamrater köpte Q2'an samma vecka och även de är mycket nöjda, inte minst med hantering av mobilen via Bluetooth. FM-radion är mono och lite svår att ställa in under körning men helt OK om ställer in vid stillastående. Mkt bra batteritid!!! Däremot kan man INTE prata med varandra på flera hundra meters avstånd som påstås i reklamen. Mellan mc kan det funka upp till 200 meter kanske OM FRI SIKT och inte någonting alls i vägen, typ skog, hus etc. Känns prisvärd!:)
 

MCpassion

New member
Jag o hustrun köpte varsitt M2-set och är ganska nöjda faktiskt. Mycket enkelt att komma igång med och para ihop med varandra. Har parat ihop min även med mobilen och GPSen (TomTom). Har inte lyckats med att få in gpsens röstinstruktioner än, men saknar det inte heller faktiskt - lyssnar hellre på motorljudet :)
 

Lejonell

New member
Ett budget förslag för oss som inte har råd att lägga flera tusen på intercom.
Exibel (Clas Ohlson) har ett walkie-talkie set som kombineras med headset
totalt ca 950:- har haft detta i 3 år och funkar bra funkar garanterat upp till 2km oavsett träd eller hus.
 

gundj

New member
Tänk bara på att vissa länder i Europa har andra regler för dessa radioapparater. I Frankrike är ett par av de kanaler som vi använder förbjudna.
 

JohanBMW

New member
Scala Rider Q2

Enl. Pricerunner så är billigaste priset hos.

MobilGiganten
2 329 kr
+ Frakt : 79 kr
2 408 kr



// Johan
 

namn

New member
Enl. Pricerunner så är billigaste priset hos.

MobilGiganten
2 329 kr
+ Frakt : 79 kr
2 408 kr



// Johan

men när man knatar in på deras hemsida så finns inte produkten att återfinna,
är priset för ett eller två set?(singel- el. multipack).

själv är jag helnöjd med scala rider, används året om, atv, mc, snöskoter fungerar klockrent, verkar tål obegränsat med kyla och vatten.
ofta när det blir lite avstånd mellan mig och frun så brukar jag helt enkelt ringa upp henne via Gsm, 40 öre uppkoppling och tala hur länge du vil , och då snackar vi om räckvidd, hela Sverige bara det finns mobiltäckning.

men det blir nog till att byta upp sig till ett G4, var sak har dock sin tid även inkomsterna och utgifterna....
 

Chopperbyggarn

New member
Har i alla år komuniserat med passageraren genom att ropa och peka. Peka på bensintanken betyder att det är dags att tanka och fungerar även om man åker flera hojar ihop. Tilläggas ska väl att det aldrig har varit aktuellt att använda något annat än öppen hjälm vilket gör att detta fungerar bra.
Faktist skönt att inte behöva komunisera mer än absolut nödvändigt med passageraren eller annan hojåkare som man åker i följe med...finns tid till det i pauserna.:)

Anders.J
 
Top