Instruktörer och hjälpinstruktörer Namn+bild

Hansi

Skrivit för mycket
Hansi Blomberg från Stockholm
Nickname "psxcare" på sporthoj.com

GI = Grundinstruktör
AI = Avancerad Instruktör

Jag kör en R1 som är blå när den har originalkåpor eller grön när den har krashkåpor.

Syns oftast på gocartbanorna (KNIX) Rörken, Järfälla och Tuvängen. Tyvärr blev det bara Rörken kvar denna sommar (2011) men jag hoppas vi snart får komma tillbaka till stockholmsbanorna.

Kör även på storbana så mycket det går, 2011 blev det Kinnekulle, Gelleråsen och Arlanda Test Track. 2012 hoppas jag att det även blir av att instruera på Gotland Ring, Kemora och Linköpings motorstadion.
 
Last edited:

Revelator

New member
Fd aktiv sporthojsinstruktör samt instruktör för Banåkning.nu som efter att sålt storhojen tävlat några säsonger med minimoto och nu åter står med storhoj (nåja...) numera R6-07. Bor i Insjön Dalarna och kan tänkas köra överallt.View attachment 4654
 

sporTlovER

New member
Tomas Eklund. GI Västmanland Sala Racing Park är för nuvarande vår "hemmabana" men hjälpt och hjälper till med kalasgänget från SMC Södermanland :)Kör mest knix för närvarande. Harvade runt och körde lite på Rörken i mitten av 2000, och halkade in som resurs en gång på Hälla ring, halkade in på detta och fick en fin instruktörsgrundundbildning av smc.


Jobbar som kundansvarig arbetsledare på Riksbyggen i Köping.View attachment 4658
 

Lilldocke

New member
Bäst att lägga in bilder här så deltagarna får en chans om de glömmer namnet :)

Anna Cedvén, AI sen 2009. Kör mest storbanekurser med Riks, men synd ibland med Stockholm på både storbana och Knix.

Som det oftast ser ut på hoj:
View attachment 4692

Som det ibland ser ut på andra hojen:
View attachment 4693

Och utan hjälmen på (hårfärgen varierar...):
View attachment 4694

//Anna
 
Last edited:

-JP-

New member
JP Hanson. AIA SMC STHLM. Kör (som en påse nötter) en R1 -09 med svarta kraschkåpor, Isle of Man-tribut-design och nummer 9. Har väl mest kört Gelleråsen på sistone, men kan ses på Gotland Ring med ojämna mellanrum (dock oftast ej i SMC:s regi, bör väl erkännas).

Hoj:

579656469.jpg


På hoj på bana:

Namnlst-1-4.jpg


Inte på hoj, varken i garage eller på bana:

162.jpg


Eller också ser jag ut så här (vem vet?):

jp.jpg
 

SuperRetard

New member
Namn: Johnnie Silfverhielm
Roll: Nybliven AIA
Hoj: Honda CBR600RR i varierande färger beroende på kåpor.
Suzuki SV650S på gata när jag får låna den av sambon.

Bakgrund: Fd. säljare som sadlar om och är ekonomstudent. Kört hoj sen jag kunde cykla (cross 89-96 + 00-02, gata 97-2007, gatgruppbanåka 2007-2011, licens-banåka 2011- , GI 2011- , AIA 2012- . Har haft instruktörsrollen på vattnet tidigare och även tävlat inom det. Hoppas på att lära mig massor inom SMC, och att parallellt få igång en Rookie600-karriär och försöka ta några poäng till nästa år.

En helt civil jag.
View attachment 4849

Hondan AKA "Bulan"
View attachment 4851

Förra hojen, KTM SuperDuke. Älskade "Hertigen" i härliga 5 år.
View attachment 4850

Lånad KTM 690R
View attachment 4852
 
Last edited:

daniel74

New member
Hej alla
Jag heter Daniel Fahlgren
Avancerad instruktör från väst som exades i våras,
kör en west kittad zx10R 2004.
Jobbar med programmering av robotar.
Bor i Lidköping.

View attachment 5034

Bild på mig när jag inte har utrustning, ja med min lilla tjej Nelly.

View attachment 5035
 
Last edited:

Robbie

New member
Hej,
Jag heter Robert Berggren och kommer från Luleå, Norrbotten.
Är grundinstruktör (GI) sedan 2011 och avancerad instruktör (AI) sedan Maj 2013.
Är geofysiker och arbetar på Sveriges Geologiska undersökning, vilket betyder en del utomhus-jobb på vår/sommar.
Gillar att köra på bana, semestra med hojen och kör även lite motocross. Har haft lite olika hojar, allt från sport till sporttouring.

Hoppas vi ses på en kursdag!

View attachment 5449
 
Last edited:
Top