Inga BKK på Knutstorp i augusti?

Sad Glad

New member
Kan det verkligen stämma? Är det bara en SHK i augusti? Och varför så många SHK?

Funkar det att komma med en sporthoj som har upprätt körställning? :D

Sad Glad

New member
Det låter bra men vad är det för krav som skall uppfyllas? Jag såg inget speciellt när jag läste om SHK.

zettan

New member
Chansning

Det låter bra men vad är det för krav som skall uppfyllas? Jag såg inget speciellt när jag läste om SHK.

Ingen aning så egentligen borde jag inte svara. Men jag tänker gissa så får jag se om jag hade rätt.

Tror att det är efterförsäkringsklass. Sen underlättar det kanske om man har bra rull på hjulen...

Sad Glad

New member
Så om jag har gått steg tre i blå grupp så borde jag alltså platsa. Tack för svaren, om det är någon som inte håller med så skriv gärna det i den här tråden :)

"Sporthojskurs i Skåne Kursen vänder sig till dig som har gått steg 1 och 2 i BKK och vill lära dig mc-körning i ett högre tempo."

http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=7246

Om det stämmer måste jag säga att namnet sporthojskurs är ovanligt illa valt. Skulle innebära att min Varadero platsar. Tycker mycket om den och den går tillräckligt fort för mig men att kalla den sporthoj kan knappast sägas vara i överensstämmelse med sanningen.
Magnus

Kristofer

New member
Om det stämmer måste jag säga att namnet sporthojskurs är ovanligt illa valt. Skulle innebära att min Varadero platsar. Tycker mycket om den och den går tillräckligt fort för mig men att kalla den sporthoj kan knappast sägas vara i överensstämmelse med sanningen.
Magnus

Om namnet är illa valt eller ej tänker jag inte kommentera men jag har sett Multistrador framföras ruskigt snabbt på bana så hojen skall inte vara problemet. Det som kan vara ett problem är väl möjligtvis att skyddet på röret från främre cylindern på Multin tar i och man får lära sig att "burka" rejält om man skall köra snabbt.

Det viktiga är dock att tempot på förarna som deltar på kursen inte varierar för mycket i fart för att det skall bli bra flyt i körningen och alla kan träna så mycket som möjligt i sitt eget tempo.

"Sporthoj eller annan lämplig mc är ett krav för att kunna delta i kursen." står det i informationen och anser inte du att din hoj är lämplig är det upp till dig.;)