Inbetalning medlemsavgiften

@nderz

New member
Häromdagen kom inbetalningskortet till SMC.
En fundering bara.

Längst upp står mitt medlemsnummer, namn och adress.

På inbeltaningskortet står det som avsändare ett annat nummer och mitt namn.
Ska det vara så, olika nummer alltså?
 

Moje_VS1400

Member
Samma här
+ att det inte går att lämna nå't meddelande :((ex.vis att man gått ur en lokal klubb och vill vara direktansluten) då PG:t endast tar OCR-numret som f.ö. är ett 3.e nummer, varken medlemsnumret eller avsändarnumret :confused:
 

jan-olovj

Active member
Olika nummer på mitt inbetalningskort med.
Sedan står det att ni saknar min email adress, men den har jag lämnat för länge sedan, har adressen förkommit eller är det ägaren till det felaktiga numret som inte lämnat?
 

Petra

Super Moderator
Jag kan inte svara på era frågor och de som kan är antagligen i full färd att julstäda eller nåt. Håll ut till imorron så ska ni få svar. :)

Det är likadant (med olika nummer) på mitt inbetalningskort och jag gissar att det endast är för hanteringen av inbetalningarna.

Det är nog inget konstigt med vissa inte fått inbetalningskortet. I onsdags skrev kansliet på hemsidan "Inbetalningskortet kommer i din brevlåda i slutet av denna vecka eller i början av nästa. Avgiften ska vara betald senast 31 januari 2009."
 

morsan

New member
Vad är det som trasslar nu tro, först får jag två Nyhetsmail (med samma innehåll) och enligt inbetalningskortet har ni inte min mailadress? Och jag har också 3 olika nummer (med OCR-numret)

Om ni har städat färdigt får ni väldigt gärna komma hit och ta ett tag hos mig också ;)
 

Babs

New member
Inbetalningskortet

Hej alla

Så bra att ni alla är vakna och läser era inbetalningskort ;)

Så här är det:

Det nummer som står på själva inbetalningskortet i rutan för avsändarinformation, är ditt kundnummer hos SMC. Det ska inte förväxlas med ditt medlemsnummer, som är det som tex står på medlemskortet. Kundnumret används enbart i vårt ekonomisystem och är för SMC internt bruk.

Vad gäller e-postadresser så har helt enkelt det program som genererar filerna till tryckeriet tittat på fel ställe. Resultatet är att det står lika på alla inbetalningskort d.v.s e-postadress saknas.

Att lämna meddelanden på inbetalningskortet är ingen bra ide. Alla transaktioner hanteras elektroniskt. Det innebär att vi hämtar filer med betalningsinformation hos Plusgirot. Filerna läser vi rakt in i ekonomisystemet. Vi tittar normalt sett inte på en enda avi.
Vill du lämna meddelande till SMC så använd något av alternativen på denna sida:
http://www.svmc.se/templates/xform.aspx?id=1314

En annan sak som vi fått massor med samtal runt är familjemedlemskap. Tyvärr verkar det som att information om vilka som ingår i familj har "försvunnit". Detta är jättetråkigt eftersom jag lade massor med tid på att få detta att fungera. Men har du fått en debitering på 440:- eller 400:- så är det ett familjemedlemskap.

Med detta så vill jag önska alla er motorcyklister ute i landet en God Jul och ett Gott Nytt MC-år

Babs
 

@nderz

New member
Tack för informationen.
Inbetalningen fixad, med lite tur kanske man får premien i år också

God Jul och Gott Nytt år på er på Riks och självklart alla andra också
 
Last edited:

OH-

Member
Att administration ska vara så svårt är nåt en enkel ingenjör har svårt att förstå :)

"Vi saknar din mailadress" - jaså? Ändå skickar ni ut storkurs- och instruktörsseminarieinfo till mig med mail!

Inbetalningsavin kommer till min gamla adress - MC Folket har kommit till den nya i snart ett år!

OK, nu har jag både gjort en anmälan om e-mailadress och en fullständig uppdating om mina uppgifter (inklusive e-mailadress).
Undrar om det kommer nåt inbetalningskort nästa år när eftersändningen definitivt inte funkar längre.
 

Marie

Banned
Att administration ska vara så svårt är nåt en enkel ingenjör har svårt att förstå :)

Jadu..... Jag är civilingenjör, redovisningskonsult och COBOL-programmerare, bland mycket annat, och av någon anledning blir jag inte det minsta förvånad över alla tomtigheter.... ;):D
 

HMR

New member
Premie?

Undrar hur det går med premien för dom som betalade snabbt? Har glömt vad det var för något men något borde väl dyka upp när man som jag betalade samma dag som avin kom. Dvs 22/12.

För det kan väl inte vara så att man bara får premie om man bor i Mälardalen? Dvs utskick sker först till Mälardalen och vi på landsorten får vänta någon vecka extra?

Enligt inlägg ovan daterat 20/12 kom avin "häromdagen" medan andra skåningar tycks ha fått avi ungefär samtidigt som jag, 22/12. Kanske dags att ha lägre årsavgift för oss lantisar i Skåne & Norrland?

Har SMC blivit "Mälardalens Förening För Inbördes Beundran"?
 
Last edited:

Marie

Banned
Undrar hur det går med premien för dom som betalade snabbt? Har glömt vad det var för något men något borde väl dyka upp när man som jag betalade samma dag som avin kom. Dvs 22/12.

För det kan väl inte vara så att man bara får premie om man bor i Mälardalen? Dvs utskick sker först till Mälardalen och vi på landsorten får vänta någon vecka extra?

Enligt inlägg ovan daterat 20/12 kom avin "häromdagen" medan andra skåningar tycks ha fått avi ungefär samtidigt som jag, 22/12. Kanske dags att ha lägre årsavgift för oss lantisar i Skåne & Norrland?

Har SMC blivit "Mälardalens Förening För Inbördes Beundran"?

Ja jag kan bara undra detsamma! Jag lade en betalning på internetbanken samma dag jag fick avin (betalning bokförd 081222), men inte heller jag har hört ett pip....
Nåja, jag har nu beslutat att nästa jul inte betala alls.
 
Last edited:

Maria Nordqvist

Super Moderator
Premien = varselvästen, har skickats till de som betalade först. Jag vet, eftersom jag var en av dem som fick en väst. Tyckte inte det kändes bra då jag jobbar på kansliet, därför har min väst skickats till en av alla som ringt och frågat om detta.
Till Marie; en premie i form av en varselväst, hoppas jag inte är den enda orsaken till att du betalar avgiften till SMC. Du är en klok person som vet att det handlar om betydligt mer än en väst.
 

Marie

Banned
Nejdå, det beslutet var fattat innan den här frågan kom på tapeten. Det handlar om hur SMC agerar och historiskt agerat i många frågor (dock inte alla). Jag upplever att i stort sett det enda positiva med SMC-medlemskapet är en sida Sture Stelben i varje nummer av MC-Folket (inget ont sagt om tidningen i övrigt, men jag läser aldrig den typen av tidskrifter eftersom det som skrivs saknar intresse för min del, jag bara kör motorcykel och har ingen lust att läsa om mc.) Och på sistone har ju Sture sprungit och blivit miljömupp, så nu kommer jag inte att sakna honom heller.

Jag hade egentligen beslutat mig i höstas för att inte betala för 2009 heller, men så i ivern att kanske få en varselväst betalade jag utan att hinna tänka efter att jag ju bestämt mig för att låta bli, men den fällan går jag inte i en gång till. I synnerhet nu sedan jag fått reda på att distributionen uppenbarligen är utspridd tidsmässigt. Om detta sedan är genom postens självsvåldiga agerande eller från kansliets sida har jag ingen uppfattning om.
 
Last edited:
Top