Impregnering

Yamahama

New member
Har just tvättat mitt mc ställ och ska impregnera det. Tänkte använda en typ som jag har till ungarnas dojor, men fick tipset av en kollega att se upp så det är rätt sorts impregnering? Finns det en impregnering särskilt för Mc ställ av goretex (reissa super)...någon som vet och var man får tag i det.
 

Raven

New member
Jag använder Imprenex, hittar du på dom flesta mc butiker eller varuhus för fritidskläder. Funkar jättebra, följ bruksanvisning får du ett bra resultat.
 

OH-

Member
Har just tvättat mitt mc ställ och ska impregnera det. Tänkte använda en typ som jag har till ungarnas dojor, men fick tipset av en kollega att se upp så det är rätt sorts impregnering? Finns det en impregnering särskilt för Mc ställ av goretex (reissa super)...någon som vet och var man får tag i det.

Ja, det skall vara speciell impregnering för membrankläder, se till att det verkligen står så på förpackningen.
Personligen kör jag med Nikvax produkter.
 

Yamahama

New member
Tack för de bra tipsen, jag har kollat runt och det blev NIKWAX TX.DIRECT SPRSY ON. Det fanns på Stadium för en dryg hundring.:)
 

Sad Glad

New member
Man kan tydligen prova att stryka lite lätt med ett strykjärn också för att återaktivera goretexen. Fast kolla upp det där innan du gör något :)
 

Koljo

New member
Har just tvättat mitt mc ställ och ska impregnera det. Tänkte använda en typ som jag har till ungarnas dojor, men fick tipset av en kollega att se upp så det är rätt sorts impregnering? Finns det en impregnering särskilt för Mc ställ av goretex (reissa super)...någon som vet och var man får tag i det.

Hej Yamahama!

Tyvärr, så ser jag din fråga lite sent... Men, kan ge dig detta tips:
- Ser att du bor i Stockholm, så jag gjorde som följande:

Lite reklam blir det också...He he...
- Drog iväg till Lamberts tvättstuga, Valhallavägen 155.
- De impregnerade mitt Gore-Tex ställ med samma som de brukar till segel & båtkapell...

För 300 SEK, så blev det kanon & man slapp fundera på om hela stället blev jämt impregnerat, så man inte glömde bort något fält...

Det var det....

Ha det skoj i sommar....

:p:p
 
Top