Importera Royal Enfield fran Indien

joakim.turesson

New member
Halla! Sitter just nu pa Indiska vastkusten och overvager att kopa en gammal Enfield. Eventuellt bara for att aka runt pa och sedan salja har ELLER att skicka hem om vi trivs ihop. Nagon som gett sig pa en san variant och har tips? Har blivit lite avskrackt av deras egen hemsida dar de varnar for sana har tilltag men det maste val funka pa ngt satt?!

Snalla skriv in dina tips om du har - tankte starta resan norrut om nagra dagar. Ska dessutom kolla pa ett par gamla "vrak" imorgon, 350 Bullet.

Tack pa forhand!!
Joakim Turesson
 

Maria Nordqvist

Super Moderator
Köp inte en motorcykel från tredje land som tagits i bruk efter 17 juni 2003. Den kommer du INTE att få godkänd i Sverige eftersom den inte uppfylller avgaskraven. De enda hojarna som kan bli godkända i Sverige som tagits i bruk efter detta datum är de som kommer från USA. PÅ Vägverkets hemsida www.vv.se finns Lagar & Regler, detta står i VVFS 2006:23, i VVFS 2006:24 samt i VVFS 2003:25. Fortsätt kolla bland äldre hojar alltså och lycka till!
 

joakim.turesson

New member
Tack for tipset Maria! Jag ar garanterat INTE ute efter ngt nyare. De flesta jag tittat pa har varit fran 70 eller 80-tal. Har dock borjat vanja mig vid tanken pa att kora den en manad har och sen salja den innan jag aker vidare. Om jag inte blir kar forstas! :)
Tack igen!/Joakim
 
Top