Ide om CBR 900 RR

NICKEL

New member
Hej all MC kompisar ,
Jag är intreserad att köpa Fireblade CBR 900 RR år 1992, kan det vara ett bra investering ? som ett samlingobjekt ? jag hörde det är första Honda Fireblade motor som producerade !..... vad ligger priset idag ? kan man hitta hemma med låg mil ?Taksam för tipset.

Hellman

New member
www.blocket.se
www.ebay.com

Jo, -92:an är väl den "legendariska", även om den sprangs om rätt snabbt av de andra. Som vanligt.

Tror inte en så pass vanlig hoj kommer inbringa större pengavärde de närmsta åren. Väldigt få hojar gör det. Leta hellre efter en RC30 isf, fast de kostar stora summor redan.

Edit: Är du intresserad i att samla klassiska sporthojar hör med "Toyman" på sporthoj.com. Han har en av/rent av sveriges finaste samlingar med sporthojar.

Last edited:

goshow

New member
cbr 900 hade 16tums framfälg orginal, se till att få tag på en där framfälgen är bytt till en 17tums, knepigt att få tag på 16tums däck!

Jari69

New member
cbr 900 hade 16tums framfälg orginal, se till att få tag på en där framfälgen är bytt till en 17tums, knepigt att få tag på 16tums däck!

Det är väl så att om du är ute efter den hoj som kan ge mest värdeökning så är nog hojen med 16tums fälg den som kommer att ha störst chans för det så småningom! Skulle dock välja andra objekt att placera mina pengar i! ;-)

sporTlovER

New member
Hej all MC kompisar ,
Jag är intreserad att köpa Fireblade CBR 900 RR år 1992, kan det vara ett bra investering ? som ett samlingobjekt ? jag hörde det är första Honda Fireblade motor som producerade !..... vad ligger priset idag ? kan man hitta hemma med låg mil ?Taksam för tipset.

Problem är nog att finna någon fin 1992:a. Många av dem är redan kraschade och skrotade och det få som finns kvar är mycket väl använda, tror knappast det står någon i nyskick undanställd i någon loge...Är det så brukar det vara av icke säljningsbenägna personer som "flutkar" av annonser av köpare.

Cyborg

New member

Så himla svårt är det inte.
Hittade cirkus 10 olika sport/touringdäck när jag kollade på mcdackonline.se.

Däremot kan de vara dyra. Sedan är det ju givetvis som Jari69 säger, är man ute efter denna som klassiker vill man troligtvis ha den i originalskick.

Last edited: