"I skuggan av Rapport 13 - Trafiksäkerhetstänkande som hot eller löfte"

Chopperbyggarn

New member
För oss som inte kan närvara, kommer denna debatt att filmas och läggas ut på webben så vi kan se den i efterhand??

Normalt sett tycker jag att trafiksäkerhets debatter är mycket tråkiga men i detta fall är det två stycken deltagare med som gör denna intressant att lyssna på.

David Eberhard: mycket intressant att lyssna på då han ser trafiksäkerhet och säkerhetstänkande överlag ur ett lite annorlunda perspektiv än vad som är brukligt bland debattörer här i sverige.

Sven-Erik Sigfridsson: Hur tänker han nu med distans till "Rapport 13" ??


Anders.J
 

Petra

Super Moderator
För oss som inte kan närvara, kommer denna debatt att filmas och läggas ut på webben så vi kan se den i efterhand??

Normalt sett tycker jag att trafiksäkerhets debatter är mycket tråkiga men i detta fall är det två stycken deltagare med som gör denna intressant att lyssna på.

David Eberhard: mycket intressant att lyssna på då han ser trafiksäkerhet och säkerhetstänkande överlag ur ett lite annorlunda perspektiv än vad som är brukligt bland debattörer här i sverige.

Sven-Erik Sigfridsson: Hur tänker han nu med distans till "Rapport 13" ??


Anders.J

Ja, jag tror att det ska gå att lösa. Jag snackade just med en tjej på MC-Collection. De kollar på en lösning för att få bra kvalitet på filmningen/sändningen. Återkommer med svar imorrn! =)
 

Petra

Super Moderator
Jodå det har löst sig. Hela debatten kommer att filmas av en proffsig tv-kille och på fredag (tror vi) att vi får filmen för visning. Den läggs upp på MC Collections hemsida. Jag gör en länk från vår sida så att alla hittar den lätt.
Mvh Petra


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Hampe

Skriver massor!
Tack!
Detta var något som jag tyckte var tillräckligt intressant för att faktiskt försöka ta mig upp till Stockholm för, men det sprack tyvärr.

Kollar hemifrån istället.


H
 

Petra

Super Moderator
Attans!!!
Nu har han som skulle filma fått förhinder. Vi jagar en annan, men för säkerhetsskull frågar jag om det är någon som kan ta med filmkamera och rigga den så vore det kanon!" Vi lägger ut filmen sen.

Fråga efter Lisa på MC-Collection så hjälper hon att rigga kamera och ladda ner filmen sen.
 

McGregor

New member
Tack för en bra diskussion om Rapport 13 och vilka krafter som styr och påverkar den här typen av förslag (läs förbud).

Utanför bild tv Claes Tingvall (Trafikverket), Sven-Erik Sigfridsson (författare av Rapport 13), Lars Holm (dåvarande vd McRF), Per Johansson (nuvarande vd McRF), Leif Hägerström (dåvarande ordf SMC), David Eberhard (psykolog) och Jesper Christensen (känd dansk på SMC-kansliet.
I förgrunden den tankväska som fraktade de drygt 100.000 namnunderskrifterna till Kommunikationsminister Norling.
 

Petra

Super Moderator
inspelning från debatten

Nu (bättre sent än aldrig) finns inspelningen från paneldebatten tillgänglig för visning. Inspelningen är uppdelad i två delar. Första delen kan ni se här. Andra delen kan ni se här.
 
Top