I år igen (snabellagning)

Laijnuss

New member
Hej SVMC (Bullen)

Jag behöver hjälp!

Idag upptäckte jag att trafikverket återigen har varit i farten, kört med snabelbilen och "lagat" vägar i min närhet. Det jag blir förbannad över är att det för tredje året ej är skyltat att de spritt grus över större delen av körbanan på flertalet av vägaran runtikring där jag bor.

Tidigare när jag klagat har jag fått till besked att de som genomfört "lagningarna" ej har "hunnit" att sätta ut skyltarna men det tror jag så mycket jag vill på....speciellt idag när jag kommer körandes kl 1115 en lördag.....

Denna nonchalans gör mig irriterad å det grövsta, frågan är vad jag kan göra??
Hjälper det med polisanmälan?
eller skall man gå All-in och köra en fransk-attack på hela trafikverket??

Tack SVMC (bullen)!
 

990 Adventure

New member
Det är likadant i Skövde trakten, fullt ös och ingen som helst skyltning.
Kan även påminna om att det finns regler för hur nära en hög med virke får ligga en väg, kommer inte igåg dom nu men vet att det får inte vara utstickande stockar mot vägen samt att dom inte ska ligga i ytterkurva och defenetivt ska det vara skyltat att lastning eller lossning pågår och innan dom tar bort den markeringen ska det städas, har det ens hänt ?
 

swischmc

New member
Här (söder om Rimbo) har de förstärkt vägkanten med grus. Skyltat fint i båda ändarna av vägen. Men! De har glömt att skylta vid alla korsningar! Kommer man från en mindre väg får man ingen information alls... Dessutom tog det bara 20 sekunder för sanden att hamna på vägbanan i strället för i vägkanten, de hade liksom glömt (?) att köra över sanden så den fäster lite bättre.

Det är spännande att kör hoj, speciellt på våren...
 

Maria Nordqvist

Super Moderator
Nu har jag också skickat mail till samtliga företag som har snabelbilar. Har bett dem sopa bort gruset och ha varningsskyltar uppe tills gruset är borta. Brev bifogas.
Företagen är: Skanska, NCC, PEAB, Svevia och MASAB.
 

Jarl bellehed

New member
Nu har jag också skickat mail till samtliga företag som har snabelbilar. Har bett dem sopa bort gruset och ha varningsskyltar uppe tills gruset är borta. Brev bifogas.
Företagen är: Skanska, NCC, PEAB, Svevia och MASAB.

Bra jobbat Maria!
Jag har skickat mail till Trafikverket och påtalat problem i Skövdetrakten.
Tillsammans är vi starka. mvh. Jalle
 
Top