Hyra mc.

catwoman_w

New member
Jag håller på att ta mc-kort nu men nackdelen är att min hoj är för liten enligt vägverket att köra upp på. Jag har nämligen en Suzuki Bandit 650 cc och få köra upp så måste den vara 700cc. Det är ju som sagt inte min hoj.

Jag vet att frågan har varit uppe tidigare om vart man kan hyra hoj för privat uppkörning. Nån som har förslag?? Trafikskolorna hyr inte ut kan jag säga. Så någon som har ett tips? Vore himla gulligt av er. Hjälp mig.

:(

OH-

Member
Jag håller på att ta mc-kort nu men nackdelen är att min hoj är för liten enligt vägverket att köra upp på. Jag har nämligen en Suzuki Bandit 650 cc och få köra upp så måste den vara 700cc. Det är ju som sagt inte min hoj.

Jag vet att frågan har varit uppe tidigare om vart man kan hyra hoj för privat uppkörning. Nån som har förslag?? Trafikskolorna hyr inte ut kan jag säga. Så någon som har ett tips? Vore himla gulligt av er. Hjälp mig.

:(

Hej!

Jag cochade fram en adept till tungt kort förra våren. Även där var hojen för liten för stora vägverket.
Lösningen var att ta några lektioner på en körskola. Min bedömning var att det var väl investerade pengar. En duktig körskollärare vet precis vad som krävs vid uppkörning, kan bedöma dig, rätta eventuella ovanor.
I vårt fall blev det dessutom körkort en månad "för tidigt" eftersom skolan hade en bokad tid som dom inte hade användning för.

Vild Lasse

New member
Ta några lektioner på skola !

Hej !

Jag tog själv körkort förra året och hade tänkt övningsköra på min Wildstar och även köra upp på den men jag ändrade mig och körde 3 lektioner på skola och hyrde då även deras MC för uppkörning på en egen bokad tid då dom hade fullt på sina ! Brukar gå bra att göra så om man kört några lektioner på skolan samt att du har möjlighet att vara med på skolans egna uppkörningar med vägverket. Inte dumt att du har gått via skola vid uppkörningen trots att det inte skall vara skillnad mot privatist !

Hade jag inte gjort det så hade det definitivt dröjt längre innan jag fick mitt kort.

/Vild Lasse

catwoman_w

New member
Kör på trafikskola.

Jag kör på trafikskola men nackdelen är att det är så tight med elever och tyvärr bara två motorcyklar vilket gör att jag får köra upp privat om jag ska bli klar före juli. Vilket jag måste bli för då ska jag till Norge. Det är dilemmat. :(

Vild Lasse

New member
Jag kör på trafikskola men nackdelen är att det är så tight med elever och tyvärr bara två motorcyklar vilket gör att jag får köra upp privat om jag ska bli klar före juli. Vilket jag måste bli för då ska jag till Norge. Det är dilemmat. :(

Ja det var ju synd !

Då förstår jag ditt dilemma !

Hoppas att du hittar någon som kan ställa upp och hjälpa dig med en hoj!

Lycka till med uppkörningen sen ! Jag vet hur nervös jag va innan så jag håller tummarna för dig !:)

/Vild Lasse

catwoman_w

New member
Uppkörningen.

VildLasse.

Tack så mycket. Jag är inte nervös för jag har hållt på och kört nu så länge privat och ägnat många timmar på körgården och på körskolan så det kommer att gå bra. Hoppas jag.:)

Vild Lasse

New member
Det kommer att gå bra !

VildLasse.

Tack så mycket. Jag är inte nervös för jag har hållt på och kört nu så länge privat och ägnat många timmar på körgården och på körskolan så det kommer att gå bra. Hoppas jag.:)

Hej !

Klart det kommer att gå bra ! Känner man sig trygg i övningarna och lyckas behålla det även under uppkörningen så går det bra !!!

/Vild Lasse

Taxen

New member

Kolla med andra skolor. Stockholmsområdet kan ju vara hur tjockt som helst. Jag hade kontakt med nån i Ludvika (Mattias skola???) som kunde assistera med uppkörning i Borlänge. Och där var det nästan ingen kö. Det var iofs 3 år sen, men kanske värt att kolla upp.

Sen löste det sig med reservtid i stockholm ändå.

Men det är kanske ett tips om du verkligen behöver få kortet NU! :D

Lycka till!