Huvudlöst förslag från EU-kommissionen

smcrobot

New member
nedanstående text publicerades 1 april (aprilskämt). Samtidigt som ett förbud mot integralhjälm föreslår EU-kommissionen sänkt hastighetsgräns för personer med nytagen behörighet A, A begränsad och A1 (tung, mellanklass och lätt MC) till 80 kilometer i timmen, samma hastighetsgräns som gäller för tunga fordon. Till och med den dag körkortsinnehavet är tre år gammalt skall de skärpta reglerna...

Läs mer: http://www.svmc.se/smc/Nyheter/Huvudlost-forslag-fran-EU-kommissionens/
 

Alexander76

Member
Asså jag gick nästan på det tills jag läste namnet "Inge Visir". Förslaget låter helt i linje med andra galenskaper rörande MC som tyvärr inte är på skoj :)

edit
Apropå det! Jag fick faktiskt en insekt i ögat en gång, på vägen till uppkörningen inte mindre. En STOR insekt. Vi höll ca 50 just då och jag hade visiret uppe för det var extremt varmt. Och det gjorde så jävla ont ha ha, fick anstränga mig för att hålla kvar kalaset på vägen. Hade ont i ögat resten av dagen. Blev dock imponerad över att ögat hann blunda för det var ingenting jag såg komma, lustigt hur kroppen funkar.
 
Last edited:

Petra

Super Moderator
Efter hårda nattmanglingar med EU-kommissionen kan vi meddela att gårdagens förslag har dragits tillbaka. ;)
SMC:s utsända delegation, med herr Inge Visir i spetsen, lyckades häva det idiotiska förslaget vi skrev om igår - den 1 april.
Ja, ni har rätt... det var ett aprilskämt. =D
 

Lottafia

Member
Enligt min ödmjuka uppfattning ett mycket osmakligt aprilskämt.

Det skylls åt helvitte för mycket på EU när det i själva verket oftast är svenska myndigheter som antingen vill vara "bäst i klassen" eller följer sin egen agenda och övertolkar EU-direktiv värre än Fan läser bibeln när direktiven skall implementeras i svenska regelverk.

Inte undra på att EU-fientligheten trissas upp hela tiden :mad:
 

markkak

New member
Vilken tur att man är så gammal, så för mig spelar det ingen roll längre,efter pensioneringen har jag inte råd med någonting
 
Top