hur funkar Sidi Vertebra?

Liinaros

New member
Hej!
Jag äger ett par Sidi Vertebra stövlar som jag köpt begagnat. Det finns en plastbit uppe på skaftet som man tydligen kan justera. Hur funkar detta och till vilken nytta?
mvh/Lina
 

SuperRetard

New member
Nu vet jag inte exakt vilken "plastbit" du menar. Men jag kör Vertigo Corsa (föregångaren om jag minns rätt) och där finns som "skruvar" som man kan spänna åt stöveln över vissa punkter med.

Fantastiskt bra tycker jag som annars har svårt att hitta en stövel som sitter tight och stadigt över hela foten/benet.
 

Jide

New member
Hej!
Jag äger ett par Sidi Vertebra stövlar som jag köpt begagnat. Det finns en plastbit uppe på skaftet som man tydligen kan justera. Hur funkar detta och till vilken nytta?
mvh/Lina

Jag kör med Sidi Vertebra Race men jag tror det är samma plastbit på din stövel. Det är en slitdel som skyddar stövelns skaft på samma sätt som det skydd som sitter framme vid tårna. Alltså om man skrapar knä, tå OCH stövelskaft samtidigt.. :)


Edit:
Stavar som en kratta.
 
Last edited:

Liinaros

New member
ahaa...ja där ser man. Tack för svaren!
Jag hade hoppats på att det var någon funktion för att bredda skaften lite, jag kan nämligen inte stänga dem hela vägen!!
Jag väger 60 till mina 165cm, så jag tycker de borde passa, men Sidi kanske har ganska smala modeller?
 
Top