Hur betalar man kursen?

MultiMan

New member
Jag har anmält mig till BKK på Kinnekulle i juni, men inte hört något från SMC om hur och när det ska betalas. Inte ens svar på mail.
Någon som vet?

/// Martin ///
 

Avarage

New member
Jag har anmält mig till BKK på Kinnekulle i juni, men inte hört något från SMC om hur och när det ska betalas. Inte ens svar på mail.
Någon som vet?

/// Martin ///

Jag ansvarar inte för den kursen men jag kanske kan vara till hjälp ändå!?

Vid anmälan, registrering av din bokning, skall ett mail ha skickats ut till den e-postadress som du skall ha angett vid bokningen. Om du inte redan kollat den e-postadressen börja med det.

Har du antingen inte fått något mail ELLER det av någon anledning saknas betalningsuppgifter ring då kansliet i Borlänge (tele. 0243-669 70) så borde de kunna hjälpa dig!

Mvh!
// Niklas
 

Sb.

New member
Vid anmälan, registrering av din bokning, skall ett mail ha skickats ut till den e-postadress som du skall ha angett vid bokningen. Om du inte redan kollat den e-postadressen börja med det.

På det mailet stod det inget om betalning.

Men på sidan där man anmäler sig står det såhär:

"Nu är bokningen för kurserna 2008 öppen!
Du får faktura och behöver inte betala förrän i februari!"

Så jag tar förgivet att det kommer betalningsinstruktioner på ett eller annat sätt.

/Sara
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
Men på sidan där man anmäler sig står det såhär:

"Nu är bokningen för kurserna 2008 öppen!
Du får faktura och behöver inte betala förrän i februari!"

Så jag tar förgivet att det kommer betalningsinstruktioner på ett eller annat sätt.

/Sara

Exakt, det kommer här under februari - IT folket jobbar på högtryck, så att datorsystemet kommer igång med att skriva räkninger - och vi har bett dom om att kombinera detta med en enkel betallösning på webben..
 

Avarage

New member
På det mailet stod det inget om betalning.

Men på sidan där man anmäler sig står det såhär:

"Nu är bokningen för kurserna 2008 öppen!
Du får faktura och behöver inte betala förrän i februari!"

Så jag tar förgivet att det kommer betalningsinstruktioner på ett eller annat sätt.

/Sara

OK, tack för det! Drar mig till minnes att jag faktiskt hört detta via tfn. för ett litet tag sedan. Jag borde med andra ord kommit ihåg det! Sorry!

Å andra sidan kanske det vore ännu enklare om information om att faktura skickas via vanlig post står med i mailet så slipper deltagare fundera! Och jag slipper komma ihåg! :D

Mvh!
// Niklas
 

Avarage

New member
Exakt, det kommer här under februari - IT folket jobbar på högtryck, så att datorsystemet kommer igång med att skriva räkninger - och vi har bett dom om att kombinera detta med en enkel betallösning på webben..

Bra!

Går det att komplettera orderbekräftelsen, som skickas ut via mail, med uppgifter om att faktura skickas ut! Och när web-baserad betalning är klart lägga till text om alternativt sätt att betala? Då vet ju delt. i vilket fall som helst vilka alt. till betalning som finns/kommer att finnas och att det jobbas på det!?

Några ytterligare rader i ett automatgenererat mail, eller är det krångligare än så?

Mvh!
// Niklas
 

Galne Dansken

Administrator
Personal
Bra!

Går det att komplettera orderbekräftelsen, som skickas ut via mail, med uppgifter om att faktura skickas ut! Och när web-baserad betalning är klart lägga till text om alternativt sätt att betala? Då vet ju delt. i vilket fall som helst vilka alt. till betalning som finns/kommer att finnas och att det jobbas på det!?

Några ytterligare rader i ett automatgenererat mail, eller är det krångligare än så?

Mvh!
// Niklas

Bör absolut inte vara krängligt - jag ger flux besked till IT-folket ;)
 

Sb.

New member
En undran...

Är det inte slöseri med både pengar (porto) och resurser (tid) genom att brevledes skicka ut en faktura?

Har man lyckats anmäla sig till kursen via datorn så är man nog så pass datorvan att man kan ta mot betalningsinstruktioner via mail. Eller finns det någon annan anledning till att det går ut en pappersfaktura?

/Sara
 

Swedie

Administrator
Personal
En undran...

Är det inte slöseri med både pengar (porto) och resurser (tid) genom att brevledes skicka ut en faktura?

Har man lyckats anmäla sig till kursen via datorn så är man nog så pass datorvan att man kan ta mot betalningsinstruktioner via mail. Eller finns det någon annan anledning till att det går ut en pappersfaktura?

/Sara
Faktura är mer av en garanti att personen i fråga betalar.

Vi har en kortbetalningslösen på g så vid kursanmälan kan man välja betala med kort eller på faktura. Dock fram tills dess blir det faktura. Förhoppningsvis är kortbetalningslösningen online inom kort här. Bara en del saker som behöver justeras.
 
Top