Men snälla hojkamrater.
Är det Någon av er som skriver i denna tråd (och som har bestämda åsikter om vem som gör vad och hur fel det är, kring händelserna i filmen) som har klara fakta kring vad som skett INNAN vi får se det som sker när händelserna i filmen startar?
"Hojkul" ställer bra frågor.
NEJ det finns INGEN här som VET vad som hände 1min innan, 4 timmar innan eller om bilföraren förorättat EN av motorcykelförarna 3 år tidigare. Denna fråga är bara relevant för att få fram ett motiv till att köra framför och bromsa så man orsakar en olycka. Det rättfärdigar inte de lagbrott som begås därefter.
Har man blivit usatt för brott låte rman rättsväsendet sköta sitt i det ingår ev. bestraffning det har INTE du/jag med att göra och än mindre rätt att påverka.
Ex.
Jag kallar dig idiot på ett forum. Du träffar mig 4 månader senare på en mc-träff och får klart för dig att det var jag som betedde mig korkat på forumet. Men du har tagit en öl eller två och klappar till mig trots ett antal vittnen. Jag anmäler och du fälls.
Ex. 2
Du kör mc o jag kör bil. Jag byter fil samtidigt som du passerar. Du tvingas bromsa o veja för att undvika en olycka. Du ge rmig fingret o jag vevar ner rutan o kallar dig fartdåre. Du kör in framför o bromsar och orsakar en olycka där jag puttar omkull din hoj. Du reser dig upp springer fram till bildörren som du rycker upp o klappar till mig trots en massa vittnen. Jag anmäler o du fälls.
Bryr du dig inte om VARFÖR jag bytte fil? Såg jag dig eller var det en vanligt misstag (som vi alla råkar göra ibland, inkl. DU)?
Och nu tillbaks utanför exemplernas värld.
Du får allt hitta på en väldigt saftig historia, som skall ha hänt innan, för att det skall motivera handlandet från mc-mobben. Och trots det bryts det mot lagen och skall/bör fällande dommar utfärdas. För lagen skall INGEN ta i egna händer. Det är riktigt farligt beteende!
// Niklas