Hotell i Canazei

OH-

Member
I somras bodde vi två stycken på Hotell Col de Lana uppe på Passo Pordoi. Halvpension med riktigt bra käk, hojarna inlåsta i garage, bra pris. Det är aldrig fel att avsluta dagen uppför en serpentinväg!
 

JohanBMW

New member
I somras bodde vi två stycken på Hotell Col de Lana uppe på Passo Pordoi. Halvpension med riktigt bra käk, hojarna inlåsta i garage, bra pris. Det är aldrig fel att avsluta dagen uppför en serpentinväg!

Tack för tips .

Vill nog hellre bo nere i Byn där man kan ta sig en pilsner och kanske en matbit . Planerar dagsturer med Canazei som utgångspunkt under 4 dagar .

Johan
 

StenT

New member
Hej!

Ett bra hotel i Canazei som vi har bott på flera gånger är Hotel Croce Bianca
Via Roma 3 380 32 Canazei.
Det ligger mitt i stan. Kanonbra, har oxå möjlighet att ställa in hojarna i Hotellets garage.
Det här är ett hojparadis med hur mycket fina och helt underbara vägar att välja mellan.
 

Yxan

Member
Arabba (nära Canazei)

Kan utöver övriga rekommendationer även tips om den lilla orten Arabba, straxt öster om Canazei. ('Straxt' får väl tolkas fritt i dessa trakter ;-) Ligger längs väg SR48 och du lär med all säkerhet passera orten efter att du har tagit dig ned fr Passo Pordoi... mot slutet av vägen (ned mot Arabba) kommer du att passera ett gäng sjuka kurvor, föreställ dig 3 st 8:eek:r staplandes/liggandes på varandra...

Anyway, hotelltipset jag skulle komma till heter "Motorbikehotel Genziana" och ligger i Arabba, hemsida: http://www.motorbikehotel.com
Stabil frulle och rejäla rum samt centralt beläget i byn.
(vi hade 'turen' att det var fullt på parkeringen och fick således stå i ägarens garage, familjedrivet htl, sonen Patrick mycket trevlig och hjälpsam, hjälpte bl a till med ett bromsoljebyte)

För lite mer inspiration gällande Dolomiterna, se min hemsida http://www.beronius.eu
klicka på länken "ItalienRiden 2008" (startsidan).

Ride safe och trevlig resa!
Magnus

ps. det var via SMC:s hemsida som vi hittade Motorbikehotel Genziana!
 

JohanBMW

New member
Hej!

Ett bra hotel i Canazei som vi har bott på flera gånger är Hotel Croce Bianca
Via Roma 3 380 32 Canazei.
Det ligger mitt i stan. Kanonbra, har oxå möjlighet att ställa in hojarna i Hotellets garage.
Det här är ett hojparadis med hur mycket fina och helt underbara vägar att välja mellan.

Tack Sten .

Hotellet verkar kanon men stängt under maj fram till 19/6 dessvärre .

// Johan
 
B

Batman

Guest
om du går in på maps.google och skriver Canazei kommer det upp fem olika hotell på vänstersidan, där kan du välja själv
 

JohanBMW

New member
om du går in på maps.google och skriver Canazei kommer det upp fem olika hotell på vänstersidan, där kan du välja själv

Redan gjort .
Tänkte att det var bra att få några rekommendationer inan vi bestämmer oss.

Verkar vara en hel del hotell som stänger i Maj/Juni .


// Johan
 
Top