På gamla dar har jag återfallit i MC-körningen, ivrigt påhejad av en MC-intresserad son. Valet för min del föll på en Honda TransAlp 600V från 1999. Jättetrtevlig hoj men eftersom jag använder den en del på tjänsteresor vilka kan bli på 30-40 mil per dag så blir vibrationerna inte bara irriterande utan nästan farliga. Förlorar känseln i både händer och fötter - ändå kör jag inte särskilt fort men TransAlpen varavar närmare 6000 vid 110 knyck. Jg fick även prova sonens MC-lärares sprillans nya TransAlp i sommras men märkte ingen nämnvärd skillnad i vibrationer.
Nu har jag sneglat en del på en Honda Deauville men sett att den tycks ha samma grundmotor om än i modernare version.
Är det någon som vet något om hur den motorn går. Jag har sällan brottom när jag kör MC men jag vill kunna köra några timmar i taget utan att riskera vita fingrar.
Tacksam för alla synpunkter
Henrik
Nu har jag sneglat en del på en Honda Deauville men sett att den tycks ha samma grundmotor om än i modernare version.
Är det någon som vet något om hur den motorn går. Jag har sällan brottom när jag kör MC men jag vill kunna köra några timmar i taget utan att riskera vita fingrar.
Tacksam för alla synpunkter
Henrik