honda cg 125

H

honda cbf 500

Guest
Hej,

Jag är någon här på forumet vet om denna modell finns i Sverige eller ej.

http://p1.bikepics.com/pics/2009\02\21\bikepics-1579179-full.jpg

Det är en honda cg 125:a som är väldigt populär i Iran och Iran serietillverkar den sen många år tillbaks. Det är en sån här jag åkte med på för många år sedan i Iran som väckte mitt intresse för motorcyklar.

Skulle gärna vilja äga en sån här.

Är det ngn som har ngn information om denna hojmodell finns i Sverige så tas emot tacksamt!

Hälsningar,

Amir

Chopperbyggarn

New member
Hej,

Jag är någon här på forumet vet om denna modell finns i Sverige eller ej.

http://p1.bikepics.com/pics/2009\02\21\bikepics-1579179-full.jpg

Det är en honda cg 125:a som är väldigt populär i Iran och Iran serietillverkar den sen många år tillbaks. Det är en sån här jag åkte med på för många år sedan i Iran som väckte mitt intresse för motorcyklar.

Skulle gärna vilja äga en sån här.

Är det ngn som har ngn information om denna hojmodell finns i Sverige så tas emot tacksamt!

Hälsningar,

Amir

Hej Amir!
Jag tycker att jag känner igen denna encylindriga Honda 125a från 70-talet eller tidigt 80-tal, men jag är inte säker på detta , kan ha sett denna hoj på resa i Asien eller norra Brasilien eller norra Argentina eller Paraguay där dessa små äldre modeller är vanliga. Du borde kunna hitta info hos någon "Classic Honda Owners Group" .Eller importera en men kolla då först upp regelverket...brukar alltid vara enklare med fordon som är gamla nog att räknas som "veteranfordon".

Lycka till
Anders.J

H

honda cbf 500

Guest
Hej Anders!

Det du säger är alldeles riktig. Den byggdes för länder som Brasilien, Iran, Indien osv. Den har tillverkats sedan 1976 fram till 2003 eller 2006. Men den tillverkas fortfarande med den gamla designen bla i Iran. Efter 2003 måste man ha coc dokument men detta går att komma runt men hittar jag ett exemplar här i Sverige så köper jag hellre den här och besparar mig en massa problem.

Tacksam för fler tips!

Hälsningar,

Amir

Hej Amir!
Jag tycker att jag känner igen denna encylindriga Honda 125a från 70-talet eller tidigt 80-tal, men jag är inte säker på detta , kan ha sett denna hoj på resa i Asien eller norra Brasilien eller norra Argentina eller Paraguay där dessa små äldre modeller är vanliga. Du borde kunna hitta info hos någon "Classic Honda Owners Group" .Eller importera en men kolla då först upp regelverket...brukar alltid vara enklare med fordon som är gamla nog att räknas som "veteranfordon".

Lycka till
Anders.J