Jajamen! Ägt en i 10 år, bara att köpa! Skick och hur den är skött är ju som alltid viktigt, men i övrigt är det en slitvarg som "aldrig" går sönder och kräver minimalt med service, tex kardan (ingen kedja att smörja) självjusterande hydrauliska ventillyftare, självsynkande förgasare mm. Jag kan bara rekommendera ett köp!
Jajamen! Ägt en i 10 år, bara att köpa! Skick och hur den är skött är ju som alltid viktigt, men i övrigt är det en slitvarg som "aldrig" går sönder och kräver minimalt med service, tex kardan (ingen kedja att smörja) självjusterande hydrauliska ventillyftare, självsynkande förgasare mm. Jag kan bara rekommendera ett köp!
Trevlig hoj på många vis. Jag har precis skaffat en lite större båge och planerar att sälja min. Intresserad ?
Jag har hört att det är svårt med delar till honda cbx 600
nån som vet hur det är och få tag på oljefilter och sådant?
mvh/Roger
Oljefiltret är samma typ som på de flesta andra gamla hondor så inga problem där inte. Laddregulator finns som piratdel osv. Jag har iaf inte haft problem att få tag på delar. Det som inte finns här beställes enkelt från USA till Nigt hawk som är samma hoj fast 650 cc
Det som inte finns här beställes enkelt från USA till Nigt hawk som är samma hoj fast 650 cc
Mest information och delar hittar man till den under namnet Honda Nighthawk 650, årsmodeller 83-85.
Jo. Det var väl det jag skrev i inlägg nr. 5?
@ Lilleman: det vore kul om du delade med dig om vad din fruga tyckte om CBX:en, om hon gillar den eller om hon hatar den och vill strypa oss som rekommenderade den?
Hej igen glömde fråga om det är ngn som vet hur mycke soppa som e kvar när man slår över på reserven? Har även olika info om tankvolymen, 16 eller 17 liter?
MVH Tina
Hej igen glömde fråga om det är ngn som vet hur mycke soppa som e kvar när man slår över på reserven? Har även olika info om tankvolymen, 16 eller 17 liter?
MVH Tina