Honda CBF 750X 1984 motor sökes

drummerrob

New member
Honda CBX 750F 1984 motor sökes

Hallå glada mc-förare.
I helgen mötte jag upp min far för en liten runda, han körde en Honda CBX750F som tyvärr rasade efter ett fåtal mil.
Det visade sig att något med kamaxeltjofräsen slog sönder saker i motorn (och där förstår ni mina motorskillz).
Kontentan var exploderad motor med ett stor hål vid cylindrarna, en jättepöl med olja och en bärgningsbil.

Far min fastnade dock för modellen och älskar sin Honda och önskar gärna få tag i en ny motor till denna.
Vi har bägge två letat högt och lågt på internets alla annonsforum utan särskild lycka, inte en helt lätt modell att hitta delar till.

Finns det någon här som kan tänkas sig hjälpa oss i jakten på en av dessa härliga radfyror?

Det är som rubriken säger en Honda CBX 750 F från 1984 (slutade tillverkas 1988 om jag förstått det rätt).

Om ni vet en annan motor som kan passa så är det högst aktuellt också men jag vet bara inte vart man ska vända sig. SMC's forum kändes som rätt startställe.

Vet ni någon man kan höra av sig till eller om ni själva har en motor, maila, ring eller busvissla på mig så tar vi det därifrån.
Tacksam för vilken typ av hjälp som helst.

Man får tag i mig på följande vis:
Robert Wiiand
076 495 29 62
robertwiiand@gmail.com

Ha en fortsatt trevlig mc-sommar min vänner!

(PS. om någon paragrafryttare anser att jag skrivit något olämpligt eller lagt det på fel ställe ges full rättighet att ändra/ta bort mitt inlägg.)

Last edited:

drummerrob

New member
Du har helt rätt såklart! Redan där var jag ju ett steg närmre:slagen: .

Jag såg till att ändra i min text och rubriken också, tack!