Honda 500-73 Vakumslangar förgasare ?

SUPERSTEEL

New member
Hej
Jag har köpt ett renov projekt men är ingen skruvare igentligen.Ser detta som ett test av mig själva.På förgasarna sitter det 6 st svarta slangar 2 uppe 4 nere.Vad gör dessa?Dom är ju bara anslutna i förgasarna och inte i andra änden (vakumslangar)?Det går ej att köpa dessa på en mc firma dom har utgått ur sortimentet enl Honda.Jag behöver nya eftersom dom är uttorkade.Tips önskas på var jag kan köpa dom.
 

mc4ever

New member
Det är bara att mäta innerdiameter och köpa på vilken biltillbehörsbutik som helst. Antingen små bränsleslangar eller vakumslangar som du själv skriver. Retur (spilldieselslangar typ VW brukar passa) Dom 4 slangarna i botten av förgasarna är kopplade till drenerings skruven för att bensinen inte ska hamna på motorn vid drenering. Dom 2 som går uppåt är inte det bränsleslangarna som ska gå till bränslekranen? Om inte så är det nog vakumslangarna till bränslekranens vaccumventil.
 

stahson

Member
Som sagt de 4 under är dräneringsslangar, och de 2 uppe är en avluftning för flottörerna = alla 6 slangar ska vara i fria luften. Är väl ingen vaccumkran på den där hojen, så i kranen är det väl bara en slanganslutning.
detta hittade jag på en usa-sida.
(The two vacuum hoses between the carburetors are not vacuum lines, rather atmospheric vents fopr the float bowls. Leave these hoses open and unconnected)
 

mc4ever

New member
På gamla 750 sohc så var 2+2 förgasare ihopkopplade bränslemässigt med ett T-rör, däremot avluftningen var 4 separata slangar (1 från varge förgasare) dragna upp under tanken.
 

SUPERSTEEL

New member
Man tackar för all hjälp.Nu skall jag nog få ihopa det sista på hojen.Sen får vi se om det blir något liv i den.
 
Top