Hjälp med däck till glidare med 140/80-17 & 170/80-15

runeo

New member
Hej !

Har en kompis med glidare som har 140/80-17 och 170/80-15 på sin hoj.
Förstår at Michelin Commander fungerar bak, man finns det något Michelin-däck som fungerar fram.
Finns flera bakdäck som har 140/80-17, men de har troligtvis en annan utformning både för sväng och för att styra bort vatten från bakhjulet.

Nån som har tips. Har rekommenderat Michelin pga blöt och kall-egenskaperna.

hälsar
/Rune

Zopilote

New member
Inget Michelin, men jag kan rekommendera Metzeler ME880. Bytte från Michelin till dessa på min första (och förhoppningsvis sista ;) ) glidare, Marauder 800, och fick en hoj som faktiskt inom vissa gränser gick att svänga med.

pellehbg

New member
Hejsan jag kan verkligen rekomendera ett michelin både fram o bak på hojen men tror ej det finnes i den storleken men annars som det sägs här så är Metzeler ett mycket konkurenskraftigt däck !!
Det är lika bra som Michelins men tänk på att fråga din firma med vad de rekomendera o fråga om den firman har ngn som kör hoj så du kan snacka med den personen det är bättre att snacka med en som kör själv!
Jag jobbar själv på Euromaster det är en stor kedja av däckverkstäder i europa o jag kör själv o det är många kunder som vänder sig till oss för att få den hjälpen av mig.
MVH Pelle
MCT ANsvarig SMC Skåne:cool: