Hjälmdekal.

Bajen-Sam

New member
Undrar om det finns någon firma där man kan beställa textdekal eller bild dekal att sätta på hjälmen. (Om det nu finns godkända dekaler för hjälmen? ) :confused:

Svampe

New member
Bara det inte är en plasthjälm, limmet KAN ha en försvagande effekt.
På en lackad fiberhjälm så har du lacken som skyddar skalet mot sånt.

Maxi

New member
På tal om dekal,
När jag körde avrostning för många år sedan fick jag ett klistermärke med texten "Ta ej av hjälmen såvida inte andningsnöd inträffat" och i storleken 1,5x4 cm. Någon vet om man fortfarande kan få tag i dem?

Galne Dansken

Administrator
Personal
En kille i Danmark gav mig dessa på min hjälm - för några år sedan..
Han sku börja livnära sig med dekaler - men, jag tror att även han kom att dekaler kan köpres överallt billigt :)

ny_sid1.jpg

Ducatista

New member
På tal om dekal,
När jag körde avrostning för många år sedan fick jag ett klistermärke med texten "Ta ej av hjälmen såvida inte andningsnöd inträffat" och i storleken 1,5x4 cm. Någon vet om man fortfarande kan få tag i dem?
Jag har för mig att det var SMC Malmöhus själva som tog fram de märkena som delades ut på länets avrostningar. Jag har något enstaka ex kvar om du vill ha ett.

ZiP

New member
En kille i Danmark gav mig dessa på min hjälm - för några år sedan..
Han sku börja livnära sig med dekaler - men, jag tror att även han kom att dekaler kan köpres överallt billigt :)

ny_sid1.jpg
Hej Jesper.
Jag har länge funderat på att skaffa samma dekal, fast med ett tillägg
- STÖD DEN galne Dansken-
;)

Last edited:

bigm

New member
www.mxatv.se har jag nyligt pratat med och dom har på väg in Hjälmdekaler med namn och nr i sortimentet, så det kan vara ett tips för övriga. Jag har letat som en galning överallt...

Skye

Kör Mycket!
Har tryckt egna och satt både på hjälm och sving.

http://lrdesign.se hjälpte mig. Bara att prata med dom så fixar de allt från en namn rad till en logga och det är inte särskilt dyrt heller

magnusblogg

magnusblogg

plus att jag la på lite text
osterlen_50.jpg

Last edited: