Jag läste på ett amerikanskt forum ett ganska bra argument för att skippa hjälmtvånget helt.
En kille skrev detta:
"{pfffffttt} The incremental cost to me is well worth it to impact (heh) each idiot who might spawn. Think of it--the cost to you really only pennies per dead/brain-dead asshat. Where else can you get such a deal...? Even ammunition is more expensive. The more I think about this, the better I feel about spending a few bucks to support helmet freedom laws!"
Sammanfattning: är utseendet viktigare än funktionen (skyddet) så välj den som ser "coolast" ut...
Jag har en Roof Boxer sedan några år. En bra kompromiss när man hatar integral - det gör jag. Har kört med Nolan i 20 år tidigare men insåg att en bra hjälm är viktigt. Fördelen när det regnar är enorm. Och visiret har jag nästan alltid nerfällt numera. Nackdelen är att man ser ut som om man har öron bakifrån p g a flärpar som sticker upp. Den passar inte mitt huvud särskilt bra och klämmer över pannan. Men, vi har ju alla olika skallform.
Hej!
Jag har en Boeri integralhjälm och trivs bra med den; enda kruxet är glasögonen som jag måste ha för att inte vara en trafikfara. Men jag valde skalmar efter hjälmen sist jag bytte(hade hjälmen med hos optikern när jag provade ut bågarna!), så det funkar rätt så bra. Det är: av med glasögonen, på/av med hjälmen, på med glasögonen. Har hört att "fast" integral är det säkraste - jag är rätt ny som mc-åkare, så jag har inte testat så många hjälmar. Jag kör Honda cx500 Custom, men tänker inte så mycket på hur jag ser ut - borde jag det? För mig kommer säkerheten först!
mvh
Britt-Mari
Ja då förordar jag en sån här!
Den är väl inte godkänd men det var väl inte avsikten eller...
hmmm... märkligt att detta skulle bli en säkerhetstråd när jag specifikt önskade att det var just det jag inte ville ha...
Nåja, det behöver ju inte vara fel med lite säkerhetstips heller.
Men nu skulle jag verkligen uppskatta om det dök upp nån kunnig stilguru som gav lite tips!
Davida Speedster är grymt snygg! Finns i många färger. Hjälmarna är handgjorda med skinninredning.
Fottas Mc är generalagent på deras hemsida finns återförsäljare där du kan prova fram rätt storlek. Det finns även en länk till Davidas hemsida där alla varianter finns.
http://www.fottasmc.se/page.cgi?action=view&ID=694
Vad sägs om denna???
Vet inte om det är stiligt eller stolligt, men en viss stil måste man säga att den har
http://www.santiagochopper.com/shop/details.html?id=637