Hemma från England och Wales

sannybo

Member
Nu har jag kommit hem från min resa till England och Wales.
Denna gången var det ju lite extra spännande då jag ville prova på att åka en längre resa alldeles själv.
Min reseberättelse är nu klar och ligger på min hemsida.
Du är välkommen in att läsa lite om mina äventyr om du vill och känner för det.
http://Sanny.one
 
Last edited:

JHkillen

New member
Nu har jag kommit hem från min resa till England och Wales.
Denna gången var det ju lite extra spännande då jag ville prova på att åka en längre resa alldeles själv.
Min reseberättelse är nu klar och ligger på min hemsida.
Du är välkommen in att läsa lite om mina äventyr om du vill och känner för det.
http://www.sanny.be

Suttit och läst på din sida om dina resor nu och tycker du gjort det jäkligt bra.
Bra skrivet och starkt jobbat att dra i väg själv.
hoppas du får många fler lyckade resor.
 

AndreasN

New member
Vad jag skrattade åt tältpinnen som gick av.

"Skrik som en gris" var en annan höjdpunkt... :p

Mycket intressant läsning och särskilt roligt att höra en berättelse från en ensam-resa. Har själv varit sugen på en sån tur men inte blivit av ännu.

Något jag funderar på med England är hur det går att hantera vänstertrafiken? Kom du snabbt in i det eller krävdes det mycket fokus för att inte köra helt galet i varje korsning/rondell?
 
Last edited:

sannybo

Member
"Skrik som en gris" var en annan höjdpunkt... :p

Mycket intressant läsning och särskilt roligt att höra en berättelse från en ensam-resa. Har själv varit sugen på en sån tur men inte blivit av ännu.

Något jag funderar på med England är hur det går att hantera vänstertrafiken? Kom du snabbt in i det eller krävdes det mycket fokus för att inte köra helt galet i varje korsning/rondell?

Det var faktiskt lite otäckt att få den känslan under någon sekund innan man sansade sig igen. Jag menar, inte en människa hade jag sett på flera timmar.
Men känslan försvann ju omedelbart igen.
Det går faktiskt lättare än jag trodde att anpassa sig till vänstertrafik. Det enda bekymret jag har ibland är vänstersvängar i korsningar av någon underlig anledning. Där vill jag gärna lägga mig på högersidan efter svängen.
Det gäller att tänka sig för innan man kommer till korsningen.
 
M

magne

Guest
Nu har jag kommit hem från min resa till England och Wales.
Denna gången var det ju lite extra spännande då jag ville prova på att åka en längre resa alldeles själv.
Min reseberättelse är nu klar och ligger på min hemsida.
Du är välkommen in att läsa lite om mina äventyr om du vill och känner för det.
http://www.sanny.be

Detta ger inspiration till ensamresa... det kanske bli en helgtur i höst :)
 

Yxan

Member
Mycket bra, intressant och inspirerande resestory!!
Den brittiska ön lockar allt mer, framför allt Wales och Skottland - har tidigare även läst om ditt/ert Skottlandsäventyr...
(efter ett par egna vändor över till Norge torde det blöta vädret inte vara ngt större hinder/problem hehe)
Synd bara att det ska vara så förbenat 'treligt' att ta sig dit fr Sverige (enl mitt tycke).

Hälsar Mange
beronius.eu
 
Last edited:

Maria Nordqvist

Super Moderator
Verkligen skojig reseskildring, inser att jag inte kört hoj i UK sedan 2004 vilket är alldeles för långt uppehåll. Dock är inte ensamresa på MC min grej - jag träffade ingen som erbjöd mat och ville snacka skit med en svensk motorcyklist när jag testade det. Fast det var å andra sidan i Frankrike.
 

sannybo

Member
Tack alla för era uppmuntrande ord.

Verkligen skojig reseskildring, inser att jag inte kört hoj i UK sedan 2004 vilket är alldeles för långt uppehåll. Dock är inte ensamresa på MC min grej - jag träffade ingen som erbjöd mat och ville snacka skit med en svensk motorcyklist när jag testade det. Fast det var å andra sidan i Frankrike.

Det gäller att se lite lagom ensam och vilsen ut så att man startar upp moderskänslorna hos kvinnorna.:D
När man väl nästlat sig in i tältet/husvagnen så dröjer det inte länge förrän man får sig en pilsner i näven, gubbarna vill ju också dricka och dom kan väl inte med det utan att bjussa mig också.
Men i ärlighetens namn så har jag haft med mig lite öl eller whiskey när jag blivit bjuden. Man får ju inte vara allt för gniden.:)
 

DearHunter

New member
Tack för att Du delar med dig av dina resor. Fina skildringar som verkligen inspirerar. Trevliga bilder, underbara vyer och härliga bikers. Ride on.... :)
 
Top