Helt Off Topic

Marie

Banned
Flyttat från tråden "Kampanjdagar"

Fortätter på offtopic-ämnet:

Aha, du är en sådan människa - vill styra och ställa andra utan att lyfta ett finger själv. :rolleyes:

Javisst är jag en sådan människa, och något annat har jag aldrig utgett mig för att vara. Jag är ingen överpräktig föreningsmänniska, och det vill jag inte bli heller.

Och hujeda mig, styrelsemöte på en söndag :eek: Ja tänk vad vi de otrogna gör på vår fritid för att andra ska få rulla tummarna. Jag hade gärna velat ha mötena en vardag men dessvärre måste jag prioritera ett avlönande arbete före det ideella arbetet.

Ducatista lilla, det finns lördagar och vardagskvällar.;) Att du förstör söndagar på det viset är din ensak, men att någon uppmanar mig att närvara vid ett styrelsemöte när det är min plikt att vara i mässan kan jag inte acceptera. I det här landet tas det tydligen som självklart, att inte ta religion på allvar.
 
Last edited:

Tyrannosaurus

New member
I det här landet tas det tydligen som självklart, att inte ta religion på allvar.

Du skulle bara veta vad elak jag kan vara mot religiösa, men jag spar det till en annan gång. "Lucifer is my middle name" *gnägg gnägg* :D

Nä jag håller inte på med satanism och sånt larv. Men låt säga så här, om jag skulle träffa "HornPer" så skulle han springa skrikande :D
 

Marie

Banned
Nä jag håller inte på med satanism och sånt larv. Men låt säga så här, om jag skulle träffa "HornPer" så skulle han springa skrikande :D

Det skall ju inte vara så svårt sägs det. Bara att hålla fram ett krucifix.... :cool:

Du kanske skulle kunna göra det bättre, inte vet jag. Men du är ovillig att öra det. Vet du inte att lättja är en av Guds sju dödssynder? :p

<sitter och polerar glorian med Häxan mässingsputs> Jag måste ju ändå ha något att säga nästa gång jag går till bikt.. ;)
 
Last edited:

Victor

New member
I det här landet tas det tydligen som självklart, att inte ta religion på allvar.
Man kan faktiskt vara religös OCH arbeta på en söndag, det beror helt på vilken religon man har och hur pass fanatisk man är.
Förstår inte varför du håller så hårt på just den regeln när du uppenbarligen skiter i så många av de andra budorden.
 

Petra

Super Moderator
Inte för att jag håller med dig alla gånger, men ibland har du sååå sköna kommentarer Marie. :D
Är glorian blank och fick du syndernas förlåtelse?
 
Top