Held raceställ...en kameltås klagan...

SGM

Moderator
Tjo! ;)

Jag har ett svart raceställ från erbjudandet vi fick i vintras (kalas!), jag börjar inse att det är preciiiiiiiis för kort för mig, jag lär aldrig kunna bli farsa om man fortsätter åka i det (kameltå...deluxe), det är onekligen lite kort i benen med.
Tänkte om man hade sådan tur att någon satt med en 56:a som upplevs lite luftig?

Mitt är svart, strl 54 och inte överdrivet använt, men puckarna har haft lite asfaltskänning.

Annars kan jag nog tänka mig att kränga det till någon hugad instruktör/resurs med. :)

/J

Geggamoja

New member
Jag kan ju säga att det ryggskyddet som satt i stället åkte ur samtidigt som jag plockade fram det. Kör med ett "löst" ryggskydd. Känns säkrare på något sätt.

Det har varit min "grundtanke" när det kommer till ryggskydd. Men samtidigt så känns det inbyggda som det sitter "på plats" ännu bättre än vad något löst nånsin har gjort på mig, även om ovan nämnda sitter perfekt.
Finns det nån anledning i så fall att ta ut det inbyggda och köra med separat?

SGM

Moderator
Jag kan tycka det inbyggda kändes lite kort, annars upplevde jag materialet som rätt seriöst. Det är ju inte riktigt liggunderlaget som brukar sitta i ställen annars. :)

Ricken

Member
Det har varit min "grundtanke" när det kommer till ryggskydd. Men samtidigt så känns det inbyggda som det sitter "på plats" ännu bättre än vad något löst nånsin har gjort på mig, även om ovan nämnda sitter perfekt.
Finns det nån anledning i så fall att ta ut det inbyggda och köra med separat?

Jag är skeptisk, säg att du skrotar ordentligt o skinnstället spricker i nån söm, då kan det hända att det inbyggda ryggskyddet börjar att rör sig medans det kroppsnära skyddet skulle ha suttit kvar lite längre.

Ytterligheter kanske, men jag litar inte på det som sitter i skinnstället.