Hej ny medlem

WillyW

New member
Hejsan.

Drygt 40 år :rolleyes: skåning med en dröm och köra mc sedan jag var 5 år. Fanns en tecknad serie då som hete Vigilant med en "superhjälte" som körde hoj och använde lasso som en "cowboy" för att fånga bovar. Den serien väckte min dröm. Någon mer än jag som minns den?

Vilket fall har ett intensivt arbets (läs egen firma) och privatliv (läs barn) omöjliggjort A körkort.

4 hjuling har aldrig varit ett alternativ och trike har bara snuddat tankarna.

Plötsligt fanns den framför mig! Can Am's Spyder en hoj med 3 hjul. 2 fram och ett (fett) bak.

Känner flera inbitna 2 hjuls mc fans (i USA) som sedan de provat Spydern satt den 2 hjuliga i garaget, så faktum är, mesig är den inte. Enligt dem så kör de fortfarande 2 hjuligt för "känslan" men Spydern för att det är skönt och roligt. I USA där Spydern säljs riktigt bra är det bara 3 delstater som tillåter bilkörkort för att köra den.

Den ser ut som en "skoter" med hjul, men fan (ursäkta) vilket drag! Jag och faktiskt alla jag pratat med tycker den är riktigt tuff utseendemässigt. Visst rastar de stora sportbågarna Spydern men inte mycket annat. :p

I övrigt har jag läst lite på forumet och här verkar finnas trevligt och intressant folk, ser fram emot kommande diskussioner. Hoppas ni accepterar en MC förare med ett extra hjul. :cool:

Blev något fel när jag betalade medlemskap online. Pengarna drogs men jag fick inget medlemsnummer! Jag behöver det för att teckna försäkring. Går det att ordna här kanske?

Länsförsäkringar var på skojhumör och erbjöd mig en helårs för 20.400 :D När jag slutat skratta kollade jag Bilsport & MC ;)
 
Top