HD Road King modell 2000

Anders Glantz

New member
Någon som hört om kamaxellagerras på Road King modell 99-00.
Köpte själv en 00 i fjol som hade gått 1950 mil, har själv kört c:a 450 mil när
raset kom, kostnad att laga enligt uppgift c:a 15000-20000 kr Har sett på nätet från 2002 en diskussion om matrerialfel som HD tog på sig, utökad garanti 5 år och 8000 mil och där man diskuterade varför HD inte tog samtliga hojar med detta undermåliga lager. Vet någon om det framkommit något nytt i frågan ?
Har själv skrivit till HD Sweden AB Huvudkontoret för att höra hur de ser på saken.

Anders Glantz

Anders Glantz

New member
Road King 2000

Ja, HD Sverige följer vad USA säger och de anser att garanti mm är utagerad efter att den utökade garantin gått ut. Cykeln är nu fixad till en kostnad av drygt 15000 kr.

H

honda cbf 500

Guest
kul att höra att den är igång igen, tråkigt att kostnaden inte föll på tillverkaren...

//Amir

Ja, HD Sverige följer vad USA säger och de anser att garanti mm är utagerad efter att den utökade garantin gått ut. Cykeln är nu fixad till en kostnad av drygt 15000 kr.

B

Bellman

Guest
Tråkigt med fabrikationsfel

På div HD-forums har problemet ventilerats och bör nog vara väl känt bland de flesta som hänger med i infoflödet om just dessa årsmodeller. Råkade själv ut för det 2001 (en RK -99) men då föll det inom garantin och problemet var inte allmänt känt. Det har varit någon i USA som försökt processa men utan framgång. Ca 15 % av hojarna TC88 och TC88 B tillverkade mellan 15 okt -98 och 15 dec 99 var drabbade av detta lagerfel. :mad:

Ett allmänt råd är att söka sig in på ett märkesforum av något slag och ställa en fråga om aktuell modell så brukar man få bra tips. När det gäller HD går det bl.a att söka med VIN på HD:s Wrench Dep. för att få info om t.ex. recalls etc.

Beklagar att Du fick en dyrköpt erfarenhet men nu har Du en hoj som kommer att gå många problemfria mil. Min gamla RK -99 har nu gått 11.000 mil och rullar på fint och min förrförra Ultra hade gått 13.200 mil när jag bytte -08 och rullar fortfarande utan mankemang. :cool: