MCpassion
New member
Köpte en Triumph Sprint ST årsmodell 2003 med 1700 mil på mätaren av auktoriserad Triumph försäljare med verkstad. MC:n var i nyskick och fullservad av nämnda firma. Efter 3 mil skar nållagret i bakaxelupphängningen och bakhjulet nöp totalt! Vi fick bredsladd och gick omkull! Olyckan hände i ca 60 km/tim när vi låg mellan några bilar på 70-väg. Vi hämtades av ambulans och jag skrevs ut efter ett dygn. Jag bröt nyckelben o revben samt fick diverse mjukdelsskador. Min tjej klarade sig lite bättre men fick mjukdelsskador o skrapsår. Vi kör alltid med komplett skyddsutrustning.
Tur i oturen var att hastigheten var låg o att ingen bil körde på oss. Hade hastigheten varit 90 så tror jag inte vi överlevt! MC:n blev skrotad.
Triumph vill inte ta något ansvar! Inget svar från Triumph om detta varit ett problem och garantiåtgärd!
Hur kan man göra en konstruktion med nållager när ett haveri på detta oundvikligt låser bakhjulet?? !!
Jag vill att åtminstone alla som kör en likadan mc får veta detta och därmed kollar upp/byter lager i bakhjulets lagerhus som sitter på baksvingen innanför hjulet.
BMW- och f.d Triumph-ägare
Tur i oturen var att hastigheten var låg o att ingen bil körde på oss. Hade hastigheten varit 90 så tror jag inte vi överlevt! MC:n blev skrotad.
Triumph vill inte ta något ansvar! Inget svar från Triumph om detta varit ett problem och garantiåtgärd!
Hur kan man göra en konstruktion med nållager när ett haveri på detta oundvikligt låser bakhjulet?? !!
Jag vill att åtminstone alla som kör en likadan mc får veta detta och därmed kollar upp/byter lager i bakhjulets lagerhus som sitter på baksvingen innanför hjulet.
BMW- och f.d Triumph-ägare